Vilka ponnyhingstar finns det på semin?

Emiro

Trådstartare
Önskemål:
Bra dräktighetsprocent (viktigast), stabilt temperament och trevliga gångarter.
Den får också gärna hoppa bra och lämna stort.
 
Kika på asrp, där har du svensk ridponny och de flesta av dem är på semin.

Dom har också betäckningsstatistik precis som SWB men eftersom de i regel betäcker relativt få ston/år så blir den kanske lite missvisande. Har en hingst otur och får 2 krångelston av 4 så är ju procenten nere på 50% trots kanske god kvalite ändå. All information finns på asrp hemsidan! 😄
 
Kika på asrp, där har du svensk ridponny och de flesta av dem är på semin.

Dom har också betäckningsstatistik precis som SWB men eftersom de i regel betäcker relativt få ston/år så blir den kanske lite missvisande. Har en hingst otur och får 2 krångelston av 4 så är ju procenten nere på 50% trots kanske god kvalite ändå. All information finns på asrp hemsidan! 😄
Tack :) Har suttit och kikat lite där men tänkte att bukefalos kanske sitter inne med mer info om dräktighet, temperament o.s.v :D Eller hingstar som inte finns på ASRP.
 
Tack :) Har suttit och kikat lite där men tänkte att bukefalos kanske sitter inne med mer info om dräktighet, temperament o.s.v :D Eller hingstar som inte finns på ASRP.
Ja buke har säkert lite extra koll 🙏🏻 Inte jag dock men försökte betäcka med ASRP hingst ifjol så har nördat ner mig i deras sida iallfall och hingstarna som finns, samt blå basen där informationen finns. 👍🏻

Vad jag sett på Facebook så kan det också finnas några hingstar typ connemara, new Forrest eller welsh/partbred på semin, det står kanske på rasernas sidor.
 
Kika på asrp, där har du svensk ridponny och de flesta av dem är på semin.

Dom har också betäckningsstatistik precis som SWB men eftersom de i regel betäcker relativt få ston/år så blir den kanske lite missvisande. Har en hingst otur och får 2 krångelston av 4 så är ju procenten nere på 50% trots kanske god kvalite ändå. All information finns på asrp hemsidan! 😄
Kikade på betäckningsstatistiken men den var inte uppdaterad sen 2017 tyvärr.
 
Kikade på betäckningsstatistiken men den var inte uppdaterad sen 2017 tyvärr.
Hm dom försökte iallafall. Men du kan kika i blå basen på den hingst du är intresserad av, där står det hur många de betäckt och hur många föl som blivit registrerade. Det tror jag är ganska väl uppdaterat. Så får man ett hum och vill man ha procenten går det ju att räkna ut 😅
 
Hm dom försökte iallafall. Men du kan kika i blå basen på den hingst du är intresserad av, där står det hur många de betäckt och hur många föl som blivit registrerade. Det tror jag är ganska väl uppdaterat. Så får man ett hum och vill man ha procenten går det ju att räkna ut 😅
Jag kikade och de flesta födda 2021 är registrerade. Så där får du en bra översikt på de som betäckt lite mer, tex converse all star. Tyvärr är de inte uppdaterat så du kan de hur många som blev dräktiga 2021, som man kan kolla hos SWB efter årsskiftet.
 
Hm dom försökte iallafall. Men du kan kika i blå basen på den hingst du är intresserad av, där står det hur många de betäckt och hur många föl som blivit registrerade. Det tror jag är ganska väl uppdaterat. Så får man ett hum och vill man ha procenten går det ju att räkna ut 😅
Tack!
 
Önskemål:
Bra dräktighetsprocent (viktigast), stabilt temperament och trevliga gångarter.
Den får också gärna hoppa bra och lämna stort.
Jag vet inte hur dräktigheten ser ut eller om den lämnar stort men Riverdance är i mina ögon väldigt fin, både rör sig trevligt och hoppar trevligt.
Tycker också om Little finnigan 🙂
 
Jag vet inte hur dräktigheten ser ut eller om den lämnar stort men Riverdance är i mina ögon väldigt fin, både rör sig trevligt och hoppar trevligt.
Tycker också om Little finnigan 🙂
Håller med om Riverdance!

Han har lite avkommor födda ifjol så går säkert att få reda på fertiliteten. Så besviken att han inte betäckte förra året när min skulle betäckas 😅😁
 

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
480
Senast: Robina
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 255
Senast: Hazel
·
Avel Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament. Och gärna lite kvalite för hoppning...
Svar
7
· Visningar
2 089
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
953
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp