Vilka positiva förändringar tar ni med er från pandemin?

Efter tredje dosen blev jag sjuk (förkyld och halsvärk, vilket egentligen inte behöver vara synonymt med dosen) men insåg verkligen vilket fantastiskt nätverk jag har runt mig som kunde hjälpa mig den vecka jag satt i karantän. En som kom till mig med nässpray, en som köpte nödmat till mig och min moster som kunde hämta upp beställd matkasse.
 
De här två åren har inte varit positiva för mig, men det jag tar med mig är att jag fått prova på vissa upplägg i livet (både jobb, socialt, hobbies) som jag aldrig hade valt själv och nu fått bekräftat vad jag tycker om det. Innan trodde jag att det inte passar mig, och nu VET jag det utan att jag behöver testa genom att själv försätta mig i det. Så jag har lärt mig mer om mig själv, och det är alltid positivt.

Och jag kommer att uppskatta min vardag mer framöver! Ibland behöver man lite mörker för att riktigt värdesätta ljuset. Det tar jag med mig.
 
Jag kommer fortsätta tvätta händerna (gjorde det innan pandemin också men mindre noga) och använda handsprit.
Hoppas även att man kan få fortsätta att slippa ta i hand/kramas/kindpussas.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp