Vilka produkter vill du tipsa om som kan användas inom ridsporten?

Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars :angel:
 
Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars :angel:
Men det är väl hemskt obekvämt med innersömmen på jeansen. Alltså den som är på insidan av låret?
 
Jag har med mig sådana där ”gelpacks” som man trycker på /bryter så de alstrar värme när jag är i stallet på vintern. Det är super när man måste föra saker utan vantar eller när man kommer hem från ridturen och är kall om händer/fötter. Eller innan att lägga i kalla stallskor/stövlar innan man drar dem på sig. Sedan kokar man dem när man kommer hem och använder nästa dag.
 
Jag rider nästan alltid i arbetsbyxor. Oavsett sadel har jag aldrig fått skav. Inte i jeans heller för den delen.

Arbetsbyxor med många fickor är guld! Man kan ha telefonen i en benficka så är den inte i vägen på något sätt men ändå lätt åtkomlig :up:
 
Men det är väl hemskt obekvämt med innersömmen på jeansen. Alltså den som är på insidan av låret?
Aldrig märkt av :)

Jag tycker att i de engelska sadlarna är de framförallt de smala stigläderna som ställer till det, det gör att det skaver på insidan av vaden. :down: Annars så har jag inte haft problem med sömmar på jeans.
Använder shortchaps när jag rider i engelsk sadel :) (annars nyper det)
 
Jag har använt såna där blåa gelpacks för att kyla hästens ben, efter ett griffelbenbrott där benet emellanåt svullnade upp. Antingen lindade jag fast dem, eller så hade jag en sorts ficka med kardborreband som jag kunde fästa runt benet.
 
Jag har med mig sådana där ”gelpacks” som man trycker på /bryter så de alstrar värme när jag är i stallet på vintern. Det är super när man måste föra saker utan vantar eller när man kommer hem från ridturen och är kall om händer/fötter. Eller innan att lägga i kalla stallskor/stövlar innan man drar dem på sig. Sedan kokar man dem när man kommer hem och använder nästa dag.

+ Att de fungerar utmärkt att lägga i fickan med mobiltelefonen så att batteriet inte tar slut pga kylan. I vintras slog min mobil av sig helt, efter 5-10 min liggandes på ”dynan” så gick den att sätta igång igen. Bra att tänka på när man rider ut och vill kunna ringa om det händer något.

Jag har ett gäng handvärmare och kör ”storkok” någon gång i veckan. :D
 
+ Att de fungerar utmärkt att lägga i fickan med mobiltelefonen så att batteriet inte tar slut pga kylan. I vintras slog min mobil av sig helt, efter 5-10 min liggandes på ”dynan” så gick den att sätta igång igen. Bra att tänka på när man rider ut och vill kunna ringa om det händer något.

Jag har ett gäng handvärmare och kör ”storkok” någon gång i veckan. :D
Åh smart!! Jag har lagt ned mobilen i ljumsken när den stängt av sig :angel:, funkar det också!
 
Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars :angel:
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att rida i jeans - så obekvämt och opraktiskt! När jag började rida som barn tyckte mina föräldrar att det var rejält onödigt med särskilda ridkläder, i stallet hade man avlagda kläder, ungefär som när man målar. När jag ridit på ridskola i ca två år, i snickarbyxor, red jag en lektion där jag lyckades få båda insidorna av knäna uppskavda så de blödde. Efter det fick jag mina första ridbyxor. Sedan dess är jag glad och tacksam att jag slipper rida i något annat.
 
Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars :angel:
Löparbrallor funkar i stället för ridtights. Betydligt billigare och finns i mångas garderob ;)
 
Rider i 99kr på rusta-löparbrallor. Lite prisskillnad från mina full Grip animo :o men nog funkar det alltid och svalt är det ;)
Körde löparbrallor när jag tävlade distans och har inte provat annat efter det (med undantag från jeans vid något tillfälle). Man vande sig snabbt även om man gled omkring första ritten :D
 
Du menar saker som inte specifikt säljs för hästbruk? Jag rekommenderar alltid helt vanliga jeans som svala ridbyxor sommartid. Har sett många rekommendera ridtights men ett par jeans har man ju liksom redan i garderoben! Dessutom kan man passa på att nöta ut det där paret som man aldrig använder annars :angel:

Löpartights är det absolut skönaste att rida i tycker jag. Framförallt nu i värmen. Har endast ett par ridbyxor kvar och de använder jag inte ens, ridtights tycker jag inte om de har alltid grepp och det vill jag inte ha. Jeans är mycket varmare ;)
 
F.ö köper jag nästan inga kläder från ridsporbutiker, de är ofta för små, för dyra och för dålig kvalitét. :turd:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte riktigt var jag ska posta denna tråden, det handlar om hästutrustning men är ändå inte en häst-frågeställning egentligen...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: super
·
Kropp & Själ De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: Sofie.S
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp