Vilka ridbyxor söker jag?

Pancakes

Trådstartare
Ännu ett par av mina ridbyxor har slitits ut så jag skulle behöva köpa nya. Jag vill ha hög midja med bred linning samt helskoning men INTE silikon och gärna med en lite mindre prislapp än Pikeur Candela.
 
Letar du efter nåt som matchar Pikeur i passform och känsla... då tipsar jag om Pikeur. I slutändan söker du ett par brallor som ändå kostar runt tusingen minst, den prisskillnaden i känsla per gång är värd att investera i.
 
Letar du efter nåt som matchar Pikeur i passform och känsla... då tipsar jag om Pikeur. I slutändan söker du ett par brallor som ändå kostar runt tusingen minst, den prisskillnaden i känsla per gång är värd att investera i.

Jag håller med. Jag försökte också hitta lite billigare alternativ förut, men antingen så skiljde de sig inte så mycket i pris eller så höll de bara inte måttet. Känslan var minsta problemet tyckte jag. De andra jag provade (olika märken) slets snabbare och såg sunkiga ut efter mindre än en säsong, utslitna oftast inom 1-2 år. Inte värt det.
Och då varvar jag ändå mellan byxor dag till dag för att inte slita ut dem så snabbt...

Det jag gjorde till sist var att jag letade upp Pikeurs byxor på rea här och där, så nu har jag ett gäng utan att ha lagt full pris på mer än 1 par.
 
Jag kanske är fel person att svara i och för sig, för jag har problemet att alla normala storlekar är för korta för mig, så ett av mina krav är att byxorna ska finnas med extra långa ben. :D

Haha, jag är tvärtom. Jag blir själaglad så fort jag inte behöver vika upp byxor.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 671
Senast: Ajda
·
Utrustning har funderat på att köpa nya ridbyxor, (maya delorez) men vet inte om jag ska köpa helskoning eller halvskoning. vad har ni och vad...
Svar
14
· Visningar
1 232
Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 169
Senast: MiniLi
·
Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp