Vilka ridbyxor vill jag ha?

Nomina

Trådstartare
Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p

De jag har idag är ett par tygskodda (oskodda i min mening, men tillverkaren säger tygskodda :p) Mountain Horse Jeanie. De är helt underbart sköna och dessutom snygga! Grejen är att de är denimblåa och jag vill ha några som ser lite "stiligare" ut. De finns visserligen i vitt och rött också, men vita känns inte rätt, och de röda är jag visserligen jäkligt sugen på men de blir ju inte heller så där stiliga som jag är ute efter nu. Dessutom är det ju roligare med lite variation :)

Jag har insett att jag trivs bäst med oskodda (tygskodda, whatever :p) ridbyxor, sen tycker jag att det är snyggast med bred linning och dubbla knappar, så det får det gärna vara. Hööks har ett par som jag har för mig hette något med Crown som jag stämmer in på min beskrivning, men jag vill gärna ha mer tips :D

Priset är relativt oviktigt. :)
 
Sv: Vilka ridbyxor vill jag ha?

Lamicell Sydney:love: Jättesköna och billiga. Finns i marint, grått, svart, brunt, vitt mm.
 
Sv: Vilka ridbyxor vill jag ha?

Jag gillar pikeur cindy men de är ju helskodda, men kanske ciara men är inte säker på om de är oskodda el knäskodda.
 
Sv: Vilka ridbyxor vill jag ha?

kyra k´s tygskodda är jätte härliga ^_^ köpte ett par nu till sommaren då helskodda blev lite för varmt. bred linning och 2 knappar eller smal och en knapp finns :p de är lite dyrare än hööks dock, men såå mycket bättre kvalite och bekvämare :D

finns en outlet i flyinge, lite billigare åtminstonde
 
Sv: Vilka ridbyxor vill jag ha?

Priset spelar mig som sagt ingen roll, så att de är dyrare än de på Hööks gör ingenting alls :)

Bambi82: Knäskodda funkar också annars, anledningen till att jag inte vill ha helskodda är för att jag upplever att jag dels "fastnar med rumpan i sadeln" (det är "mocka" i sitsen på min dressyrsadel) och dels för att jag inte får upp dem ordentligt (tror jag), det blir alltid ett glapp mellan mig och byxorna när jag "särar på benen" :rofl: Ska nog inte snurra in mer på att försöka förklara det där nu :p

Jag ska kika närmare på alla era förslag :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 949
Senast: yllva
·
E
Utrustning Jag har nu insett att mina stackars gamla chaps är alldeles för trasiga för att fortsätta rida ut i. Helst skulle jag vilja ha ett par...
2
Svar
21
· Visningar
5 206
Senast: Eva A
·
E
Utrustning Hej! Tänkte ställa alla er erfarna färgmatchare en fråga! Jag ska införskaffa ett par ridbyxor (antagligen från pikeur, men detta är...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: Centaur
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Nomsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp