Vilka saker kan du aldrig tänka dig att göra?

alazzi

Trådstartare
Tittar just nu på ett program om olika oväder och inser att jag ALDRIG vill åka på kryssning. Tänk att vara instängd på ett fartyg när det stormar. Jag har redan upplevt oväder till sjöss. Åkte färja mellan England och Sverige och vi råkade ut för ett oväder på Nordsjön. Sen har det ju varit lite andra olyckor med kryssningsfartyg som gör mig negativt inställd till det hela.

Och inte glömma miljöaspekten. De där båtarna är riktiga miljöbovar.

Skulle aldrig åka luftballong heller. Det känns inte säkert.

Så vad är omöjligt för dig?

Det finns givetvis ner men vi kan ju börja här.
 
Tittar just nu på ett program om olika oväder och inser att jag ALDRIG vill åka på kryssning. Tänk att vara instängd på ett fartyg när det stormar. Jag har redan upplevt oväder till sjöss. Åkte färja mellan England och Sverige och vi råkade ut för ett oväder på Nordsjön. Sen har det ju varit lite andra olyckor med kryssningsfartyg som gör mig negativt inställd till det hela.

Och inte glömma miljöaspekten. De där båtarna är riktiga miljöbovar.

Skulle aldrig åka luftballong heller. Det känns inte säkert.

Så vad är omöjligt för dig?

Det finns givetvis ner men vi kan ju börja här.
Bungee-jump: Nej tack :nailbiting: !

Krypa ner i ett litet område tillsammans med en massa ormar (tänk Fångarna på Fortet): Hemskt!

Dyka på djupt vatten: Panik!
 
Det finns väldigt mycket som jag känner att jag klarar mig utan, men väldigt lite som jag kan säga att jag aldrig skulle göra under några omständigheter. Då hamnar vi i sådant som jag tror att de flesta aldrig skulle göra.

Men en sak kanske: Skulle aldrig dricka sånt påste där påsen har plast i sig.
 
Håller med. Det finns mycket som talar emot det.
För vissa människor är det ett självklart val att jobba på ett äldreboende, för mig är det ett stort och självklrt nej. Jag testade på två dagar när jag var 20. Aldrig mer sa jag, och nu när jag är 40 har jag inte testat på det igen, minns det färskt ännu.
 
Tänker på sånt som många gör frivilligt, men som jag vägrar så hmm iaf typ allt som har med höjder att göra tex bungee jump, zip line, fjäll klättra kommer jag aldrig ge mig ut på 😱 eller att äta chokladpudding för den delen haha.. blööörk :yuck:
 
Jag sa alltid att det fanns ingen chans att jag skulle hoppa bungee jump. Sen hade vi en på en gård jag jobbade på, under en aktivitetsdag. Vi anställda fick hoppa gratis om vi ville. Så då var jag ju tvungen att testa :D var rätt kul, men inget jag känner behov av att göra igen. Annars är jag mer inne på @Nahar s linje, det är mycket jag inte är så sugen på att göra, som jag inte känner någon längtan eller behov av att göra, men väldigt få saker jag absolut inte skulle göra.
 
Hm... egentligen inte speciellt mycket (jag håller mycket med @Nahar). Jobba på äldreboende och omvårdnadsyrken generellt går dock bort, jag är inte en omhändertagande person. De vore inte bra för mig eller de som behöver vård.

Annars gillar jag att utmana mig själv och inte låta alltför mycket begränsa mig. Jag försöker (iom rimliga gränser) fråga om det är något som kommer att döda mig. Om svaret är "troligtvis inte" gå det iaf att prova :D Plus att jag har en liten inre adrenalinknarkare har jag insett på gamla dagar :angel:
 
Vården går bort för mig också¨. Jag är ine heller någon vårdande person.

Skulle inte klara att jobba med barn heller. Skulle mest roligt slå den ena med den andra. Har inget tålamod.
Dessutom är jag rädd för barn, det var jag redan när jag själv var barn. De var så elaka.
 
Vården går bort för mig också¨. Jag är ine heller någon vårdande person.

Skulle inte klara att jobba med barn heller. Skulle mest roligt slå den ena med den andra. Har inget tålamod.
Dessutom är jag rädd för barn, det var jag redan när jag själv var barn. De var så elaka.

Jag har vikarierat som lärare på grundskolan... för allas trevnad är det bäst att jag inte gör det igen :angel: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp