Vilka saker kan du aldrig tänka dig att göra?

Skönt att höra att din erfarenhet är bättre! :) Men jag tänker också att det här med att politiken är konfliktstyrd, det är väl en del av själva tårtan? Jag tänker på alla debattartiklar, tårtkastning och för att inte tala om våra partiledardebatter där hårda ord kastas kors och tvärs i rummet. Jag tänker alltså att konflikten är en del av själva politiken, inte att det var fel just i de sammanhangen som jag var i utan att det är en del av själva paketet. För att du ska ha rätt i sak, så innebär det att andra har fel.

Sedan önskar jag också att det kunde vara lite mindre sandlåda politiker emellan, men det verkar långt bort. Jag har fortfarande politikervänner från både S och M och det känns som att det mesta som delas i deras sociala medier är slagord varandra emellan.
Jag är ju Centerpartist. Vi jobbar nog mer medvetet med att försöka framhäva det vi vill istället för att göra ner andra?
Många av våra rikspolitiker är väldigt snälla och nyanserade personer (Hej Anders W :) )

Tror också att det kan vara ortsrelaterat. Att vissa tongivande personer just sätter tonen på den orten.

Partiledardebatter är mycket spel och teater. Visst är man oense om sakermen dät gäller det ju att berätta det för andra. Det är i viss mån en show. Det är till för publiken, att framhäva sig för åskådarna. Att bedriva politik är mer nyanserat. Ingen show.

Politik bedriver man för allas bästa. Inte för att bli bedömd av allmänheten.
 
Jag är ju Centerpartist. Vi jobbar nog mer medvetet med att försöka framhäva det vi vill istället för att göra ner andra?
Många av våra rikspolitiker är väldigt snälla och nyanserade personer (Hej Anders W :) )

Tror också att det kan vara ortsrelaterat. Att vissa tongivande personer just sätter tonen på den orten.

Partiledardebatter är mycket spel och teater. Visst är man oense om sakermen dät gäller det ju att berätta det för andra. Det är i viss mån en show. Det är till för publiken, att framhäva sig för åskådarna. Att bedriva politik är mer nyanserat. Ingen show.

Politik bedriver man för allas bästa. Inte för att bli bedömd av allmänheten.

Ja, jag önskar som sagt att jag kunde se det som du ser men erfarenheten är tyvärr annan. Sen kan det ju vara som du säger, att just S och M har en annan jargong. Just debattartiklarna och partiledardebatterna är väl dock en del i att bedriva politik. Ju mer synlighet och vunna argumentationer desto fler röster desto större makt och påverkansmöjlighet. Jag tror att nästan alla som arbetar politiskt gör det för allas bästa, de har bara en mycket olika bild av vad allas bästa är och däri konflikt. Politiken bygger ju mycket på värdegrund så jag är inte förvånad över att det väcker starka känslor.

Sedan kan det ha bidragit att jag engagerade mig rött i ett mörkblått valdistrikt. Då är det inte superkul att stå i valstuga eller dela ut flyers på gatan.
 
Plus @Voeux

Vet inte om det beror på parti ;) men jag upplever inte att jag får ta speciellt mycket skit. Och speciellt inte från andra partier.
Snarare en gemenskap i att vi alla vill att det ska bli bättre, även om vägarna framåt skiljer sig.

I mitt parti finns inga större konflikter. Vi är oense emellanåt men resonerar oss framåt och försöker ha respekt för varann. Däremot ser jag ju rubriker om hur oense vi är. Och blir lika förvänad varje gång. Framförallt kvällspressen odlar myter som ingen av oss stöter på i våra egna kretsar. :)

I de dunklaste vrårna på facebook förekommer okvädingsord och förakt. Men bland civiliserade vanliga människor ser jag det inte. Det värsta politikerföraktet möter jag här på buke faktiskt!

Vissa beslut är svåra, men det gäller att vara vuxen nog att resonera sig fram till ett avvägt ställningstagande. Vi är valda för att se till samhällets bästa och inte för att försvara intressegrupper. Vissa verkar glömma det.

Jag delar inte en del av miljöpartiets idéer men jag gillar Isabella Lövin högt och rent etfer att ha lärt känna henne privat. Jag kan umgås med de flesta (med undantag av vissa rabiata SD-are).

Kort sagt så är min bild av politikerlivet inte alls likadan som @Voeux eller @athena_arabians

När jag pratade om att ta skit menade jag inte inom partiet utan från externa källor :)
 
Förstod det. Men inte heller externt kommer så mycket skitkastning.
Som jag skrev - en del udda facebooktroll men i övrigt - näe.

Eller så märker jag inte av skitkastningen :D

Jag gissar att det varierar rätt stort från nivån man är aktiv på (kommun etc), partitillhörighet och om man syns mycket i sociala medier.
 
Jag gissar att det varierar rätt stort från nivån man är aktiv på (kommun etc), partitillhörighet och om man syns mycket i sociala medier.
Kanske? Men mina nära och kära som är aktiva på läns- och riksnivå står inte heller i någon större skitstorm.

Tror mer att det beror på om man hamnar i ett drev? Och det är få som hamnar där. Tack och lov.

Det allvarligaste som drabbat mig är att församlingens kantor sagt på facebook att jag ska skämmas som deltar i sådana beslut som jag gör. Och en annan person jag haft yrkesmässig kontakt med ringde mig och bl.a. sa att jag var rädd om min makt :D När jah skrattade åt honom och ifrågasatte så tog han tillbaka det.
Inga dödshot precis.
 
Kanske? Men mina nära och kära som är aktiva på läns- och riksnivå står inte heller i någon större skitstorm.

Tror mer att det beror på om man hamnar i ett drev? Och det är få som hamnar där. Tack och lov.

Det allvarligaste som drabbat mig är att församlingens kantor sagt på facebook att jag ska skämmas som deltar i sådana beslut som jag gör. Och en annan person jag haft yrkesmässig kontakt med ringde mig och bl.a. sa att jag var rädd om min makt :D När jah skrattade åt honom och ifrågasatte så tog han tillbaka det.
Inga dödshot precis.

Är kantorn efter dig?! :nailbiting: :D

Edit: När jag var liten var den lokale kantorn DEFINITIVT respektingivande så att ha honom emot sig hade inte varit trevligt :laugh:
 
Fick fundera ett bra tag men bedömer det högst otroligt att jag skulle:
Äta eller närmare hantera sniglar.
Grottkrypa
Bosätta mig i innerstan
Frivilligt bege mig ut i krig.
 
Överleva en apokalyps/ naturkatastrof av större skala/atombomb. Jag är rädd för ensamhet och på tok för bekväm för att vilja vara med i något postapokalyptisk återuppbyggnadsprojekt.

Gud vad jag håller med. Tycker att alla sådana apokalyptiska filmer och serier är så tråkiga för jag relaterar verkligen till noll procent.
 
En sak till som jag inte skule göra frivilligt.
Titta på skräckfilmer och deckare med mycket våld och blod.

Jag har inget filter, och ser jag sådant så sätter det sig i mig och jag drömmer om att hamna i de situationerna eller att mina nära oh älskade utsätts för det.

Det finns tillräckligt myckt elände och hemskheter i verkligheten att "underhållningsvåld" känns totalt onödigt.
 
Jag kan inte tänka mig att röka eller snusa.

Jag kan inte tänka mig att skriva en sexscen.

Jag kan inte tänka mig att ha någons könsorgan i munnen .

Finns kanske mer men det här är jag i alla fall säker på.
 
Åka helikopter skulle jag aldrig göra. Man fattar ju vad som händer om skruven som håller propellern skulle lossna. Morsning och goodbye liksom, ett plan kan ju åtminstone glidflyga en stund om det skiter sig.

Skulle heller aldrig hoppa i och bada från båt ute på djupt vatten, så mycket hemskheter som lär finnas under en.. vilken mardröm!
 
Ofiltrerad som jag är så skulle jag aldrig göra följande:

- tatuera mig. Det har egentligen inte att göra med att jag är emot tatueringar. Tycker att det kan se fint ut på andra, men inget jag vilja ha på min egen kropp.

- dejta en rökare. Rökning är vidrigt, farligt och dyrt.

- skaffa barn. Har aldrig velat ha och kommer aldrig vilja ha heller. Är helt ointresserad av barn och är utöver det för självupptagen för att lägga så mycket tid på någon annan person. Har också dåligt tålamod.

- jobba i ett människovårdande yrke. Jag är helt enkelt ingen omvårdande person utan ganska burdus och framåt och har svårt att förhålla mig till människor i utsatta situationer. Dessutom har jag inget tålamod.

- bli chef. Egentligen av samma anledningar som ovan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp