Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

MaRomer

Trådstartare
När man har kastrerat en hanhund. Vilka sjukdomar kan hunden ej drabbas av?

Skrev till mitt försäkringsbolag om att nu har jag kastreradt min hanhund. Trodde detta skulle erhålla rabatt eller att de ville veta det. Detta då min veterinär påstod detta.
Fick dock svaret att det endast var tikar som fick rabatt och att man inte ens behövde meddela bolaget om attt man kastrerat sin han hund. Detta tyckte jag var lite märkligt.

Så undrar nu vilka sjukdomar en kastrerad hanhund inte kan drabbas av!

Vet du om ditt försäkringsbolag gör någon skilllad på kastrerad resp okastrerad hanhund?
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Jag har inte hört att hanhundar skulle gynnas på det viset av en kastrering.

Någon här nämnde prostatacancer men mer vet jag inte än så.
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

precis därför jag undrar detta! Men tyckte det var konstigt att vet bad mig kontakta mitt bolag. Hon sa att vissa "betalade" över självrisken. Dock var man tvungen att teckna denna försäkring vid valp ålder. Eller vet var hon ej utan sköterska. Men jag tycker ju att de borde veta.

Finns det fler sjukdomar relaterade till pungen?

Och bör man inte ta med i beräkningen att de oftast blir lugnare. dvs mer sällan hamnar i bråk...
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Jag har rabatt på min premie för att min hanhund är kastrerad. Jag fick dock stå för själva kastreringskostnaden själv.

Det finns ju ingen risk att dom får testikelcancer om man kastrerar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Får man fråga vilket bolag? och hur mycket? Du kan skicka ett PM om du ej vill skriva det här!
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Du har PM!
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Finns det fler sjukdomar relaterade till pungen?

Jag.vet.inte.om.Sjukdomar.men.jag.var.i.rummet.samtidig.som.min.hund.kastrerades
och.då.förklarade.min.vet.att."säcken.som.inälvorna.ligger.i".sträcker.sig.ända.ut.i.pungen.och.skyddar.då.även.testiklarna
.och,om..stygnen.eller.såret.som.blir.(på."säcken".I.pungen.inte.bara.i."pungskinnet")efter.en.kastration.skulle.spricka.upp.
.så.skulle.inävorna.kunna."rammla.ut"".genom.pungen!:eek:

2.månader.efter.att.min.hunds.sår.läkt.ihop.ordentligt.så.började.det.komma.var.ur."hål"i.ärret.
.det.va.säkert.3-4."hål".iaf.så.nästan.hela.pungenskinnet.var.öppet.igen.men.som.tur.var.va.det.lättskött
och.läkte.ihop.jätte.fint.igen:bow:
men.om.det.inte.hade.gjort.det..så.hade.det.ju.kunnat.bli.riktigt.RIKTIGT.fult.ju!
.men.det.hade.man.väll.kunnat.ta.på.försäkringen.isf??

Förlåt.om.jag.lämnar.ämnet.lite.kanske:crazy::confused:
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Jag.vet.inte.om.Sjukdomar.men.jag.var.i.rummet.samtidig.som.min.hund.kastrerades
och.då.förklarade.min.vet.att."säcken.som.inälvorna.ligger.i".sträcker.sig.ända.ut.i.pungen.och.skyddar.då.även.testiklarna
.och,om..stygnen.eller.såret.som.blir.(på."säcken".I.pungen.inte.bara.i."pungskinnet")efter.en.kastration.skulle.spricka.upp.
.så.skulle.inävorna.kunna."rammla.ut"".genom.pungen!:eek:
och.om.detta.sker.borde.som.väll.VERKLIGEN.kunna.ta.det?
 
Sv: Vilka sjukdomar får de inte vid kastrering?

Då skulle jag kontakta vetetinären som gjorde kastreringen! Dock har min hund opererad framför pungen. Så förstår inte vad som skulle kunna trilla ut=/ Men givetvis borde ditt försäkringsbolag täcka detta!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 152
Senast: ako
·
Hundhälsa Fördelar och nackdelar, om hunden inte är sjuk då. Jag har kastrerat en hanhund tidigare, men det var pga sjukdom, och han fick sämre...
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: _Zacke_
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 515
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 868
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp