Vilka skydd är bäst? (utbruten från Dressyrsnackis 13)

Senskydd fram från veredus, låga skydd bak från eskadron samt boots fram när pållen har brodd. Vid uteritt den här årstiden, reflex skydd fram och bak. När det är varmare ute har jag ett par senskydd i gummi från compositi, med fyrkantiga hål i, hur bra som helst för svala ben!
 
@Nepenthe vid uteritt jag har senskydd fram (hårdplast med kardborre fram Veredus kopior av Globus) och vanliga långa strykappor (Eskadron) bak.
Haft dessa i minst 8 år - de är otroligt tåliga samtidigt som de var billiga, lätta att skölja av osv.

På träning/ridbana har jag endera lindor (Mias paddar samt fleecelinda över), eller smidiga lättknäppta och lättskötta damasker från Jackson. De senare kopior av dyrare märken som tex Catago.
 
Senskydd fram o strykkappor bak. Kommer inte ihåg märke men har en uppsättning var till båda som har bra passform. Kanske var det BR till fuxen.🤔 Använder dessa oavsett om jag rider ut eller på bana. När jag åker o tränar har jag luddskydd som jag köpt på granngården. Protector tror jag de heter. Kostar inte så mycket så har vita, bruna o svarta som jag växlar mellan. Lindar väldigt sällan benen nuförtiden.
 
Eskadrons dressyrskydd fick det bli för mig till vardags som senaste köp :) väldigt nöjd. Vid träning och ridhus åker benlindor på! Equilines tycker jag har bra kvalité.
 
Vanliga dressyrskydd av olika märken inne på banan vid dressyr eller longering/tömkörning. Vid uteritter, hoppning och markarbete så använder jag hoppskydd. Oftast :p Sedan lindar jag någon gång då och då när man vill vara lite extra fin, eller ska på en träning :d
 
Är det någon här som har erfarenhet av dessa?

HG.jpg



Beskrivning Airflow är en damask med många små lufthål som gör att skydden andas och luften flödar in under skyddet. På så sätt undviks svett och skav.
 
Är det någon här som har erfarenhet av dessa?

Visa bifogad fil 22407


Beskrivning Airflow är en damask med många små lufthål som gör att skydden andas och luften flödar in under skyddet. På så sätt undviks svett och skav.
Ja, jag har såna. Lite korta tycker jag, men det är ju väldigt individuellt med storlekar. De jag har från PE är bättre i passform så därför används de istället. Annars, mjuka och lätta att ta av och på, andas helt okej.
 
  • Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
18 436
Senast: mackan
·
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 749
Senast: Badger
·
Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
23
· Visningar
3 570
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp