Vilka släp åker hästen baklänges i?

Thalbaz

Trådstartare
Jag har börjat fundera på att köpa nytt släp och vill gärna ha ett där hästarna åker baklänges, vad har man att välja på då? Jag vet att Ume har minst en modell och jag har även hittat Fautras Oblic som jag är väldigt intresserad av. Finns det fler?
 
Släp där hästen åker diagonalt kan man ofta välja om de ska åka framlänges eller baklänges
 
Eqiutrek var rätt intressant, hittade även en modell av Cheval Liberté där de åker diagonalt. Jag tar gärna emot rescensioner om hur släpen är. :) Läste lite om Ifor Williams och var inte jätteimponerad även om priset var ganska bra och jag tycker det verkar smidigt med step up.
 
Eqiutrek var rätt intressant, hittade även en modell av Cheval Liberté där de åker diagonalt. Jag tar gärna emot rescensioner om hur släpen är. :) Läste lite om Ifor Williams och var inte jätteimponerad även om priset var ganska bra och jag tycker det verkar smidigt med step up.
Ifor diagonal släp (511 med diagonal inredning) marknadsförs främst för ponny här i sverige. Funderar på det till min på 150 men vill provlasta först så man ser att hästen får plats.
 
Eqiutrek var rätt intressant, hittade även en modell av Cheval Liberté där de åker diagonalt. Jag tar gärna emot rescensioner om hur släpen är. :) Läste lite om Ifor Williams och var inte jätteimponerad även om priset var ganska bra och jag tycker det verkar smidigt med step up.

Har haft mitt Ifor Williams sedan 2009 och har skitsvårt att byta för jag hittar inget annats som duger. Bara som referens. Har dock ett "vanligt" åka-framlänges-släp men vi tittar på ett av de större diagonalsläpen för att få extra lastutrymme när vi åker med två hästar.
 
Har haft mitt Ifor Williams sedan 2009 och har skitsvårt att byta för jag hittar inget annats som duger. Bara som referens. Har dock ett "vanligt" åka-framlänges-släp men vi tittar på ett av de större diagonalsläpen för att få extra lastutrymme när vi åker med två hästar.
Ja ifor är bäst :p har en 510! Vill också ha en ifor 610 eller 510xl så man får plats med häst och vagn ^_^, men inte försvarbart ekonomiskt när man bara har en 18årig foderhäst och inte har ambition för tävling eller ens träning en gång i månaden :o..
Men de stora ifor är fina ^_^.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 435
Senast: iNHALE
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 960
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
713
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 392
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp