Vilka smaker är ok att smaksätta chokladgodis, -glass och -fikabröd med?

Vilka smaker är ok i chokladprodukter?

  • Mint

    Röster: 148 76,7%
  • Apelsin

    Röster: 143 74,1%
  • Salt

    Röster: 147 76,2%
  • Kola

    Röster: 150 77,7%
  • Kokos

    Röster: 117 60,6%
  • Hallon

    Röster: 116 60,1%
  • Päron

    Röster: 43 22,3%
  • Lakrits

    Röster: 83 43,0%
  • Jordgubbe

    Röster: 72 37,3%
  • Banan

    Röster: 61 31,6%
  • Kanel

    Röster: 44 22,8%
  • Salt caramel

    Röster: 139 72,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    193
Tar inte chilismaken över?
Jag gillar inte starka smaker så det låter helkonstigt. O_o
Det beror på produkt förstås men de går jättefint ihop, precis som lite salt förhöjer smaken på choklad. Lindt har till och med en chili-choklad. :)
1678391899397.png
 
Det är en omöjlig fråga att svara på. Nedanstående två exempel illustrerar varför.

Du ska ha filmmys med din bff och ni har bestämt att ni ska ha olika smaker av choklad. Vilka köper du helst?

Klockan är halv tre en torsdag och du har ett par timmar kvar på jobbet, småförkyld. Vilka smaker skulle du ta en bit av om kollegan bjöd?
Choklad som inte är smaksatt och nån med kola och nån chokladboll med kokos.

Haha! Nu fattar jag! Skulle nog ta av vilken som helst. :laugh:
 
Jag gillar nästan all choklad. Jag minns bara två jag ogillat, en med citron som smakade rengöringsmedel, och en som smakade för mycket av kaffe.
 
Jag älskar romerska bågar 😍
Marabou apeksinkrokant är underbart, speciellt att använda till kladdkakebak 😋
Hur använder du apelsinkrokanten i kladdkakaebaket?.., frågar åt en vän :angel: :d:d


Tycker generellt inte om smaksatt choklad, när smaken är inne i chokladen eller hur jag nu ska beskriva det men tycker om frukt tillsammans med choklad tex grillad banan med mörk choklad, after eight med päron, äta lite hallon och choklad ur en skål etc. Den enda smaksatta choklad som är god är Marabous apelsin krokant, vill typ bada i den och det är tydligen, för mig iaf, omöjligt att föräta sig på den,, för jag har definitivt försökt 😅
 
Senast ändrad:
Det mesta går fint att kombinera med choklad tycker jag. Inom rimliga gränser, Brysselkål eller tacokrydda känns inte som någon hit. Men har till och med ätit ost ihop med choklad som provsmakning på en mässa och det var gott. Har egentligen mest problem med de mjölkchokladsorter som är så söta att de smakar socker och inte choklad.
 
Det mesta går fint att kombinera med choklad tycker jag. Inom rimliga gränser, Brysselkål eller tacokrydda känns inte som någon hit. Men har till och med ätit ost ihop med choklad som provsmakning på en mässa och det var gott. Har egentligen mest problem med de mjölkchokladsorter som är så söta att de smakar socker och inte choklad.
Chokladdoppad brysselkål vet jag att folk har föreslagit som halloweengodis till stygga barn. :D
 
Jag gillar nästan all choklad. Jag minns bara två jag ogillat, en med citron som smakade rengöringsmedel, och en som smakade för mycket av kaffe.
Förrförra julen (?) köpte jag en Paradisask och i den var det flera nya smaker, nån smakade jättekonstigt. Tror det var fläderfyllning.
Eller minns jag fel nu :confused: Paradis är det enda riktiga (med socker) godis jag köpt de senaste åren så måste vara den.
 
Förrförra julen (?) köpte jag en Paradisask och i den var det flera nya smaker, nån smakade jättekonstigt. Tror det var fläderfyllning.
Eller minns jag fel nu :confused: Paradis är det enda riktiga (med socker) godis jag köpt de senaste åren så måste vara den.
Fläderfyllningen är ingen favorit hos mig, inte den nya apelsin-kanel heller.
 
Frukt. Är. Inte. Godis.

Alltså ska det inte heller blandas med godis! Apelsinchoklad är helt vidrigt med ett enda undantag vid en enda tidpunkt:
Vid jul sätts alla normala godisregler ur spel och man trycker i sig romerska bågar, gröna kulor och billiga chokladaskar.

Kokos är ingen frukt och går således utmärkt att blanda med choklad. Lakrits funkar, kola också om det inte blir för sött. Sprit går att blanda med allt.
Fast choklad är inte heller godis. Choklad är choklad. Skillnad.
 
Mörk choklad är inte godis. Mörk choklad är ondska.
Det håller jag med om! :D
Men ljus choklad är inte heller godis. Inte chips heller, chips är snacks. Skulle bli grymt besviken om jag bad min sambo köpa godis och så kommer han hem med choklad och chips. Godis är godis, choklad är choklad.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp