Vilka smaker är ok att smaksätta chokladgodis, -glass och -fikabröd med?

Vilka smaker är ok i chokladprodukter?

  • Mint

    Röster: 148 76,7%
  • Apelsin

    Röster: 143 74,1%
  • Salt

    Röster: 147 76,2%
  • Kola

    Röster: 150 77,7%
  • Kokos

    Röster: 117 60,6%
  • Hallon

    Röster: 116 60,1%
  • Päron

    Röster: 43 22,3%
  • Lakrits

    Röster: 83 43,0%
  • Jordgubbe

    Röster: 72 37,3%
  • Banan

    Röster: 61 31,6%
  • Kanel

    Röster: 44 22,8%
  • Salt caramel

    Röster: 139 72,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    193
Hur använder du apelsinkrokanten i kladdkakaebaket?.., frågar åt en vän :angel: :d:d


Tycker generellt inte om smaksatt choklad, när smaken är inne i chokladen eller hur jag nu ska beskriva det men tycker om frukt tillsammans med choklad tex grillad banan med mörk choklad, after eight med päron, äta lite hallon och choklad ur en skål etc. Den enda smaksatta choklad som är god är Marabous apelsin krokant, vill typ bada i den och det är tydligen, för mig iaf, omöjligt att föräta sig på den,, för jag har definitivt försökt 😅

Smälter chokladen tillsammans med smöret och blandar ner i smeten, blir underbart 😍
Kan skicka receptet om du vill, går att använda vilken choklad som helst 😋
 
Jag kryssade bara i mint dp det är det enda som passat jämnt men kan vara gott med typ päron i en kaka eller kola i en pralin.
En sak jag saknar i listan är dock kaffe. Jag vägrar dricka det men i choklad är det gott.
 
Choklad ska ju ätas som det är, utan smaksättning, men måste jag välja så mint och kokos, det är det skulle jag kunna äta även om jag blev bjuden. Men övrig smaksättning då skulle jag säga "nej tack, jag äter inte choklad".
 
Smälter chokladen tillsammans med smöret och blandar ner i smeten, blir underbart 😍
Kan skicka receptet om du vill, går att använda vilken choklad som helst 😋
Frågar också åt en vän... eh, kan du inte lägga ut det här så att alla som frågar åt sina bästa polare, kungen, svärmor, Djävulen och fan (inklusive mostern där) och grannen kan få receptet? Alltså inte så att jag behöver det, alltså, men för andras skull liksom :D
 
Kom på att mitt chokladte innehåller mer än choklad och det gillar jag ju men det är lite skillnad mellan te och godis/glass/fikabröd.
Teet innehåller, förutom choklad: kanel, lakritsrot, carob, kornmalt,kardemumma, ingefära, kryddnejlika, svartpeppar och vanilj.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Hade kryssat i saltlakrits om det fanns i listan, bara laktris är inte samma sak :wtf:
Annars är jag den där hemska typen som tycker ju mindre kakaohalt desto bättre :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp