Bukefalos 26 år!

...vilka sporrar..?

grazzie

Trådstartare
vilka sporrar brukar ni använda..ni som rider med sporrar här??
vilken storlek?
och rider ni häst??

Jag använder ett par som är 35 mm som är trubbiga!(klassisk dressyrsporre)
jag använder dom sällan även om dom sitter på stävlarna! :D

beror på vilken häst jag rider men på dom hästarna som jag brukar rida använder jag sporrar.
dom är 20 mm av märket olympic
kram :bump:

Har jag några så är det ett par 20mm vanliga sporrar, har ett par 15 mm kulsporrar också, men dem var det länge sen jag använde...
Och jag rider både ponnyer & hästar!

L

Liten_men_tuff

Olika ,
Mest som är 1,5 eftersom det är max på ponnytävling,
Annars 2 eller 3,5

har alltid mina 20cm kulsporrar,bra att ha de på om de behövs *jobbigt att gå och hämta när man väl e på hästen*

B

**BORTTAGEN**

När jag rider med sporre på min ponny (just nu rider jag bara jättelugnt, så nu har jag dom inte) så rider jag med en vanlig ponnysporre, dvs 15mm.

grazzie

Trådstartare
men då tävlar du inte väl? om du har 20-25mm på,ponny?
för de har jag för mig att man ikke får.
men på häst får de vara hur elaka som helst, bara de inte skadar hästen!

N

Nalle_Björnen

nej,självklart inte...glömde att skriva att jag har ett par 15 mm sporrar (oxå runda),fast använder dom inte speciellt ofta.Har mina enbart i dressyr.(dock ibland hoppning)

B

breccia

jag använder mina 3 cm vanliga trubbiga sporrar mestadels, men på ponnyn måste jag börja rida med 1,5:or nu. Har ett par kantiga 2 cm:ers som jag rider med ibland.

Liknande trådar

Utrustning Är de någon som vet om dessa sporrar är tillåtna att tävla på på ponny (hoppning)? De är 15 mm men är formen jag undrar över då jag...
Svar
1
· Visningar
482
Träning Hej! Jag har en kompis som har en väldigt pigg och framåt häst. Hon rider hästen väldigt ofta med rätt vassa sporrar, även fast hästen...
Svar
18
· Visningar
1 108
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 416
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
28
· Visningar
2 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Vad gör vi CLIX
  • En bra erfarenhet faktiskt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat