...vilka sporrar..?

grazzie

Trådstartare
vilka sporrar brukar ni använda..ni som rider med sporrar här??
vilken storlek?
och rider ni häst??
 
Jag använder ett par som är 35 mm som är trubbiga!(klassisk dressyrsporre)
jag använder dom sällan även om dom sitter på stävlarna! :D
 
beror på vilken häst jag rider men på dom hästarna som jag brukar rida använder jag sporrar.
dom är 20 mm av märket olympic
kram :bump:
 
Har jag några så är det ett par 20mm vanliga sporrar, har ett par 15 mm kulsporrar också, men dem var det länge sen jag använde...
Och jag rider både ponnyer & hästar!
 
Olika ,
Mest som är 1,5 eftersom det är max på ponnytävling,
Annars 2 eller 3,5
 
har alltid mina 20cm kulsporrar,bra att ha de på om de behövs *jobbigt att gå och hämta när man väl e på hästen*
 
När jag rider med sporre på min ponny (just nu rider jag bara jättelugnt, så nu har jag dom inte) så rider jag med en vanlig ponnysporre, dvs 15mm.
 
men då tävlar du inte väl? om du har 20-25mm på,ponny?
för de har jag för mig att man ikke får.
men på häst får de vara hur elaka som helst, bara de inte skadar hästen!
 
nej,självklart inte...glömde att skriva att jag har ett par 15 mm sporrar (oxå runda),fast använder dom inte speciellt ofta.Har mina enbart i dressyr.(dock ibland hoppning)
 
jag använder mina 3 cm vanliga trubbiga sporrar mestadels, men på ponnyn måste jag börja rida med 1,5:or nu. Har ett par kantiga 2 cm:ers som jag rider med ibland.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sporrar blir från och med årsskiftet frivilliga i internationell dressyr – en fråga som Sverige sedan länge varit med och drivit.
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Hästnyheter "Det är lätt att bevara traditioner inom ridningen för att de är just traditioner", skriver Ridsports redaktör Hege Hellström – som...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Möjlighet att rida på tränsbett i internationell Grand Prix, valfrihet vad gäller sporrar i internationell dressyr och bättre kontroll...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Rebekka Klubien är journalisten som tog anställning som hästskötare hos Helgstrand Dressage. Hennes filmer visar hästar med skador från...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp