Vilka stövlar letar jag efter?

Problematisk

Trådstartare
Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i foten, vilket tydligen är näst intill omöjligt. Behöver storlek 42 i foten (eller 41 om de är rymliga, ligger typ mitt emellan ofta), vaden är 41,5 cm på bredaste stället (utan byxor) och golv - knäveck är 47,5 cm i strumplästen. I princip ALLA stövlar jag provat faller på nåt av följande:
* De går bara upp till storlek 41
* De är för smala i skaftet (vida finns ofta bara upp till max 41)
* De är flera cm för korta
Alternativt så är de grova typ gamla graninge-liknande, och det vill jag inte ha. Vill ha mer klassiskt stilrena, svarta, åt det mjukare hållet, rider framförallt hoppning.
De stövlar jag har i dagsläget är ett par jättegamla vinterstövlar från Mountain Horse, som är några cm för korta, och ett par ännu äldre Tretorn som faktiskt är bra på längden men verkligen lastgamla och inte speciellt snygga.

Har ni några tips på stövlar som kan vara värda att prova? Visst kan det gå att måttbeställa, men jag vill helst hålla mig i en lägre prisklass. Kan även tänka mig att leta begagnat om ni vet nån modell som inte längre säljs men som stämmer med mina mått.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp