Vilka uppfödare/ägare/ryttare vi har på Buke!!!

Cyllene

Trådstartare
Grattis Jarrah & md5krist! Båda två med hästar som gick till Breedersfinal! Vilka prestationer!

Resultatet? En vinnare och en 7:a!! :banana:

Jag fick tårar i ögonen när domaren i dressyren berömde Jackaroo. Vilken charmör till häst! Grattis, grattis & grattis! :)

Tyvärr lyckades jag missa Resume både i fredags och idag men en kompis fick rapportera resultaten. Grattis till er också! :)

I övrigt så har helgen varit fylld av intryck. Allt ifrån kanonfina underbara välridna hästar till hysteriska ihopridna hästar på alldeles för skarpa bett... Men det är en annan diskussion!

Ett stort grattis igen!! :banana:

/C
 
Och min stallägares häst kom 3a! Det är Mc's barndomspolare. Det är stoets första avkomma, så vad ska man inte vänta sig av de två som kommit efter!!
 
Jag såg just resultaten, WOW, JÄTTEGRATTIS till er båda!! :banana:

(Och även till Pooh vars 4-åring vann fälttävlanschampionatet för ett tag sedan! :bow:)
 
Diplomhästar har vi massa på Buke! ;) Men det är inte många som får 20 000 kr (eller var det 30 000 kr ??) i premie för Sveriges bästa 6-åring i dressyr!

Näevars. Men det är kul att det går så bra för alla! :) Ameos löshoppningsstjärna, din ponny, Domarens, Belize, Poohs, allas fina fölungar och alla andra jag glömmer. Några tänker uppenbarligen rätt i sin avel!

:smirk:
 
Jag känner uppfödaren till Tellwell också, som vann treårs dressyr. Fast jag har ingen aning om utifall hon finns här på buke...?
 
Tack alla!! Och grattis alla andra som har haft framgångar i helgen!

Jo, jag hade också tårar i ögonen när han tillkännagav sin kritik. Han var ju ganska tuff mot många ryttare och hästar, så vi var jättenervösa innan han började med : What a horse!! Congratulations Lotta... Det är stort att få ha varit med om detta.

Denna häst har gett oss så mycket uppfödareglädje! :love:
Vi var minst lika lyckliga förra året när han blev 4:e placerad i breeders som när han fick dubbeldiplom som 3-åring och när han som föl vann sitt fölchampionat och senare var 2:a på Elmia.

Nu ska jag åka till Flyingedagarna i november och hämta Jarrahs Elitplakett. Hon är värd den, så mycket fina föl som hon ger oss. Jag älskar den hästen!! :love:

(Vi fick 30 000:- och det behövs ju i denna bransch...)

Björnvarps Gård
 
Oj, tack så mycket. Jag är så jättenöjd med min fantastiska häst. Hon löser allt jag ber henne om.

Kanske bra att du missade det... Jag avslutade finalrundan (som jag för övrigt var mer nöjd med än semifinal 2 där jag red ganska illa :crazy:) med att störta in i väggen när vi hoppat sista hindret :o. Vi fick trångt i sista kombinationen och hästen hoppade upp sig enormt, min hjälm for över ögonen och jag såg ingenting förrän det blev tvärstopp vid väggen. Tursamt att det var efter målgång...

Som ni hör har jag en duktig häst!
 
Jättegrattis till båda!!! :bump: :bow: :bump:


(Jag är inte så lite avis :devil:, min buse missade ju spetaklet med en enda jäkla poäng.. :crazy:, iofs hade vi inte kunnat åka ändå eftersom han just nu är sjukskrivet.)

Åter igen ett stort GRATTIS!!!! :)

PS. Går det att prata med er i framtiden nu eller, det lär juh ta ett bra tag innan ni landar på jordklotet igen.. ;) DS.
 
extra kul eftersom det var Lotta som red! Ett supergrattis till er jättefina häst, han är underbar!!!! :love: :love:
 
... och min uppfödning, ett New foreststo, utsågs till bästa 4-åriga hopp-ponny på kvalitetsbedömningen på Bollerup. Nästa helg är det dags för riksfinal i Halmstad...

Jättekul med framgångar med de unga hästarna, grattis till er alla som visat fina prestationer hos era uppfödningar!

Hlsn Helena
 
Grattis!! , verkligen en fin häst du fött upp :) Synd att jag inte var där , hade gärna velat se. Men jag skall hålla ögonen öppna efter "din" häst!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp