Vilka värden har linfrön?

gejsa

Trådstartare
Kom på att jag ger ju mina hästar linfrön också. Någon som vet vilka värden linfrön har? :bow:
 
12,7 MJ 230 SRP 3,3 Ca och 7,7 P. Ingen uppgift om Mg.

Dessa fick jag idag av linfröfodrande kompisen.

*nu km jag på jag ska skriva en fråga om linfrö ju*
 
Tydligen olika från olika tillverkare. Hippo LinCubes har detta;

NÄRINGSINNEHÅLL PER KG:
Smältbart råprotein g 255
Energi enl SJV MJ
9,8 Kalcium
Ca g 4,0 Fosfor
P g 8,2
Magnesium, Mg g 3,8
Kalium, K g 0,5
Natrium, Na g 11
 
Jo, men folk säger "linfrö" om allt som innehåller lin(frö), oavsett form. och hippo LinCubes saluförs på sina håll som linfrökaka.

Så för säkerhets skull lika bra att ta med den med. Enda ingrediensen är just lin. Och rikt på oljor etc. (Blöter man dem blir det tydligen slemmiga värre, precis som vanligt linfrö)

Så, lite av same shit different name =)
 
Är det linFRÖ som du har skrivit värdena på? Det är nämligen linfrö som jag ger och blandar ut med hett vatten och låter stå över natten.
Det blir så där slemmigt äckligt som varken ditt eller mitt föl vill äta. Har inte ens provat att ge honom det faktist.
Gav breed och protein med lite, lite betfor i då ville han inte ha i kväll. :eek:
 

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 486
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
657
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp