Vilka värmehandskar är bäst?

whippetzilla

Trådstartare
Min dotter ska få ett par värmehandskar i födelsedagspresent.
Hon frös om fingrarna så hon grät förra vintern,och detta vill vi slippa denna vinter.
Behöver tips på de allra varmaste handskarna som är smidiga nog att rida i.
 
Värmehandskar med batteri och slingor menar du? Jag har ett par tunna från ett svenskt företag som börjar på Bu****
Jag har ett par tunnare vattentäta ridhandskar ovanpå, främst för att inte slita så hårt på värmehandskarna. Det är klart att helt supersmidigt är det inte eftersom batterierna gör att det blir lite knöligt.
Men jag har frusit om händerna i 20 år, varenda dag varenda vinter, när jag har ridit och grejat i stallet och förra vintern frös jag inte om händerna en enda gång. Kommer aldrig att vara utan värmehandskar igen.
 
Jag har också de tunna värmevantarna från B*****, de räddar mina händer på vintern. Jag får vita fingrar vid kyla och tappar känseln men dessa vantar gör att jag kan rida på vintern. Ska jag träna på banan brukar jag ha ett par tunna vanliga ridhandskar över i större storlek, då har jag smidiga handskar utan att frysa 👌 Ska jag rida ut brukar jag ta på lite tjockare handskar över för att skydda lite mer mot väder och vind samt att jag inte behöver ha högsta effekten på värmevantarna.
 
Får ni inte skriva märket på handskarna? Jag vet inte vad som syftas på med "Bu****", är länk inte tillåtet?
De menar nog Bucken.

En av mina jaktkompisar har värmevantar från Engelsons som jag testade för något år sen och de var verkligen sååå sköna, men de kostar 2000:- och jag har varit lite för snål för att köpa så dyra vantar. Det är ju bara några dagar på året jag vill ha dem.
 
Jag har också tunna bucken. Helnöjd, det blir lite klumpigt, men man har fungerande fingrar, vilket är en stor vinst!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
687
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 337
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp