Vilken är den sämsta bok du läst?

Jag minns att hon kissar i duschen minst en gång, när hon bor i nåt rivningshus med toa på gården och dusch i källaren. Det står typ "hon släppte urinen rakt ner i avloppet" och jag tyckte att det lät så äckligt, antagligen föreställde jag mig en äcklig dusch i typ ett parkeringshus för jag minns att jag fick så äckliga associationer av det när jag läste böckerna som tonåring. (Obs: jag har inga problem med att kissa i duschen per se :D)

En annan sak jag minns så väl är när hennes man ska laga thaimat och häller fisksås i någon gryta och "könsdoften slog upp i hans ansikte" eller något i den stilen. Charmerande!
Det där med könsdoft och fisksåsen kommer jag ihåg. Tänkte på det när jag själv försökte mig på asiatisk matlagning. Asch. Helt fel ute är hon inte. Kanske inte så litterärt men jag kan uppskatta såna där vardagliga iakttagelser i skildringar om vardagsliv. Som en parantes liksom. Känns som att personerna blir mer levande.
 
Det där med könsdoft och fisksåsen kommer jag ihåg. Tänkte på det när jag själv försökte mig på asiatisk matlagning. Asch. Helt fel ute är hon inte. Kanske inte så litterärt men jag kan uppskatta såna där vardagliga iakttagelser i skildringar om vardagsliv. Som en parantes liksom. Känns som att personerna blir mer levande.
Om någon luktar fisksås föreslår jag ett besök på gyn. :yuck:
 
Är det inte helt otroligt segt kan jag gilla klassiker om de har ett annat grepp än vad jag läst tidigare. Jag tyckte tex (fast det inte är en klassiker) ang Garp och hans värd, att det var jätteintressant hur novellen inuti boken skrevs i förhållande till vad som hände huvudpersonerna. Storyn i sig var egentligen bara så där. Jag läser böcker till hälften som läsare och till hälften sitter jag och analyserar upplägget, ordval, berättarteknik mm. Jag älskar språk :o

Kepler likadant. Satt mest och funderade på hur de gjorde för att realisera sin mission: att skriva de ultimataste spänningsböckerna. De är verkligen klichéer upphöjt till fyra. Och med alldeles för vansinniga stories och för mkt våldsförhärligande, som om de skildrats lite mindre uppåt väggarna hade hållt alldeles utmärkt.

Jag läste också de nio och tio insikterna som ung. Hjälp vilken skämskudde! Vilka skitböcker!! Men (!!!) allt det där nyandliga om vad du sänder ut-det får du tillbaka, hjälpte mig att komma ur svåra negativa tankar och mönster (barndom) och utmynnade i styrka att genomlida två och ett halvt års terapi. Jag är därför, hur skämskudde och skitbok de än är, evigt tacksam för böckerna. (Och det andra som hörde till kulten).

Jag är ett stort jättefan av Jan Gulliou. Han är så sjukt skärpt och intelligent, och var sjukt snygg som ung att jag bara baxnar. Nu är jag vuxen och så där och inser att man faktiskt inte bör baxna, men det gör jag alltså. Har läst det mesta han skrivit. Men (!) bortsett från den första boken i den nya släktkrönikan kommer jag inte igenom resten. Det är en sorg. Vilket dravel :cry:
 
jag minns bara besvikelse och förvirrring när jag som barn läste; Jag saknar dig, jag saknar dig. Jag letade upp en annan kopia av boken för jag tänkte att mitt ex. måste sakna sidor..
Åh, jag minns att jag älskade den, men att den är förtvivlat sorglig och jag grät medan jag läste.
Den är SÅ JÄVLA DÅLIG! Känner exakt samma sak om filmen (som jag plågade mig igenom på en flygning en gång). Vill så gärna gilla den så som väldigt många gör, de verkligen uppskattar den. Men jag liksom fattar bara inte.
Alltså, jag måste läsa om Life of Pi. Jag kommer ihåg att jag älskade den och skrattade så jag grät medan jag läste. Tyckte den var hysteriskt rolig. Men jag skrattade också rätt bra åt serien någon la upp här ovanför, om hur den bara handlar om killar.
 
Åh, jag minns att jag älskade den, men att den är förtvivlat sorglig och jag grät medan jag läste.

Alltså, jag måste läsa om Life of Pi. Jag kommer ihåg att jag älskade den och skrattade så jag grät medan jag läste. Tyckte den var hysteriskt rolig. Men jag skrattade också rätt bra åt serien någon la upp här ovanför, om hur den bara handlar om killar.

Jag älskar typ alla Peter Pohls ungdomsböcker, och jäklar vad jag grät.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp