Vilken är den sämsta bok du läst?

Hyacinth

Trådstartare
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.


Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.
 
Jag kan tänka mig att det är några fler som varit sämre och som jag förträngt och troligen inte orkat igenom.
Jag tror dock jag läste hela Shardick av Richard ADAMS. Det är i o f s ca 40 år sedan jag gjorde det men den var inte så bra :)
 
Läste början på Barfota Änglar av Linnea Willén. Kom inte längre än 13 sidor när jag konstaterade att jag bannemig inte kan läsa en bok som inte ens är rimligt uppdelad. Kapitel, någon?

Håller med om Fifty Shades annars. Den är lite underhållande dock! Ska läsa de andra någon dag också, typ när helvetet frusit till is eller så.
 
Försökte läsa Elmer Gantry för över 20 år sedan, gick inte. Jag hade läst Krig och fred, Idioten, Illiaden, Odyssen plus många flera "tunga" klassiker tidigare. Hade en period där jag gick igenom så många klassiker jag kunde. Kunde bara inte läsa den, provade flera flera gånger.
 
Ett litet liv. Jävla skitbok. Blir (irrationellt dårå) arg över hur många som anser det vara en bra bok :p.

Den stygga flickans rackartyg (av Mario Vargas Llosa). Porr för gubbar som gillar småtjejer. Urk.
 
Jag tycker Läckbergs böcker kan var roliga att läsa. Men har förstått att i liiiite fiiinare läsar kretsar så begriper man inte hur det är möjligt😊
Jag försökte mig på Satans verserna ett par gånger men fick ge upp.....till de mer lättsmälta Läckberg så.....
 
Jag har läst många dåliga böcker och många som inte tålt att läsas om trots att jag gillade dem första gången jag läste dem många år tidigare, men skoluppgiften att läsa Doktor Glas var bland de värre. Jag tyckte så illa om boken att det är faktiskt den enda titel jag på rak arm kan komma på. :laugh:
 
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.


Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.
Ja, herregud. Jag tror att det var den jag gav mig på. Jag hade noll koll på Läckberg då och fick en smärre chock av bokens uselhet.

Nu på sistone har jag läst Ann Heberlein, Allt kommer nog att bli bra, pga hästbok för vuxna. Fy fan vad dålig den var! Typ Harlequin.
 
Jag har läst många dåliga böcker och många som inte tålt att läsas om trots att jag gillade dem första gången jag läste dem många år tidigare, men skoluppgiften att läsa Doktor Glas var bland de värre. Jag tyckte så illa om boken att det är faktiskt den enda titel jag på rak arm kan komma på. :laugh:

Å just det, det hade jag förträngt! När skolan tvingade alla att läsa doktor glas..

Var inte jätteglad över Mina drömmars stad heller kan jag erkänna. Har aldrig gillat Stockholm :angel:
 
Jag kan tänka mig att det är några fler som varit sämre och som jag förträngt och troligen inte orkat igenom.
Jag tror dock jag läste hela Shardick av Richard ADAMS. Det är i o f s ca 40 år sedan jag gjorde det men den var inte så bra :)
Jag läste den också och det enda jag minns är att jag inte gillade den.
 
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.


Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.
Håller med om att det inte är stor litteratur, men jag läser hennes böcker, de är underhållande och lättlästa.
 
Under The knife av Tess Gerritsen.

Jag köpte den i panik inför en operation (lol) för att ha nåt att läsa i sjukhussängen.

Jag tycker att det viktigaste i böcker är att de är välskrivna. Det kan funka med dålig handling om texten är bra.

Den här var urdåligt skriven med en pinsamt dålig handling.
 
Den stygga flickans rackartyg (av Mario Vargas Llosa). Porr för gubbar som gillar småtjejer. Urk.

Den fick jag i nåt bokpaket eller liknande så den står i min bokhylla - dock oläst eftersom titeln alltid provocerat mig :cautious: Kanske borde göra slag i saken och rensa ut den :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp