Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

När jag var 10 - 11 var alla i skolan tvungna att delta i årets skidtävling. Innan start fick vi se bordet med vinsterna - 13:e platsen (tror jag det var) skulle få en underbar porslinsfigur; en brunn med en liten kalv bredvid. Jag blev störtförälskad i den och skulle ge ALLT för att vinna den. På nåt sätt räknade jag ut hur många som fick köra om mig under loppet för att jag skulle hamna på rätt plats, och jag åkte så jag fick blodsmak i munnen, på mina gamla träskidor. Jag var hopplös på skidor, men kämpade så jag nästan svimmade.

Vid prisutdelningen ropades mitt namn upp först - jag kom på sista plats. Priset var en askkopp och en burk skidvalla.

(Hon som vann Kalven vid Brunnen hette Karin.......)

:cry:

:rofl: :rofl:
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

När jag var liten och tillbringade tid i sommarstuga på öland, använde min mamma en sån och pinglade med när det var dags att komma hem och äta. Den pinglande klockan hördes över hela byn och alla visste att "nu ska ameo hem och äta"... Funkade skitbra!

Fiffigt! Nu har jag ju inga barn, men kanske kan träna hästen så jag slipper leta igenom hela sommarhagen varje gång. :D
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Det var inte jag som vann priset, men jag var involverad...


När jag flyttade hemifrån blev min kära cykel som jag hade fått året innan i födelsedagspresent, stulen. Min pappa hade beställt den från en katalog, och skruvat ihop den bit för bit. Den hade en ganska udda färg, med färgstänk liksom ringlade över ramen. jag har aldrig sett en likadan, vare sig före eller efter denna. Den hade burit mig till skolan varje dag, och när låset på den hade brakat ihop, fick jag öppna den med en misshandlad gaffel en gång, och lyckades lämna ett par distinkta skrapmärken. Men ramnummer glömde jag ju skriva upp...

Så ett par år framåt. Trots att jag anmälde cykeln stulen, fick jag inte återse den, tills en dag, ser jag en kvinna mitt i stan på den!!

Jag stod förstummad en stund, sen när hon låser den, så tittar jag över axeln... till och med mina gaffel-repor var kvar. Jag frågade henne var hon hade fått tag på den, för den hade ju blivit stulen utanför min port ett par år tidigare! Döm till min förvåning när hon svarar:
"Jasså det tror jag inte. Jag vann den på en tävling anordnad av kommunen."

Värsta jävla skitpriset, Kommunen... Min stulna cykel... :cry::cry::cry:
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

*kl*

På en ponnytävling när jag var i nedre tonåren vann jag ett par svarta tubsockar i stl 42... Pappa blev nog glad iaf!
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann nyligen detta:
69247_10151569394929612_245188107_n.jpg

Det blå är ett mobilfodral :crazy: Det vita ett armband som det står Cros på :grin:. Ena gröns grejen är en rund mojäng, ska 20 c, i diameter med en hängare på :confused:

Sen har jag vunnit en kombinerar sked/gaffel, ett kilo oxpytt (jag är vego) och 30 förpackningar lusmedel.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann en koskälla en gång. Har fortfarande kvar den, men har aldrig hittat någon vetting användning för den. Vad gör man med en sån om man inte har kor, liksom?

Hänger på hästen när man rider i skogen när det är bockajakt om hösten?
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Det sämsta jag vunnit var förra året. Det var ett par knallröda "paddar" (heter det så? Det mjuka man har under benlindor). Egentligen inget dåligt pris, men detta var storlek XXL eller något. Skulle vilja se benen till den häst som dessa passade på! :)
Jag rider en liten quarter. D-ponny mått. :)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Som barn på en clear round fick jag en fönsterskrapa , det tog tio år innan jag använde den :angel:
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Allvarligt?! Hur mycket lusmedel kan en person behöva? :rofl: Vilket roligt pris! *haha*
Skänk det till hundhem? ;)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

*kl*

En ång i yngre tonåren vann jag en resepresentcheck. Lät ju ganska bra.

När vi kollade i resebyråns katalog hade de i princip bara pensionärsresor, den billigaste kostade väl ungefär tio gånger så mycket som checken var på. I den allmänna information stod det: "Ta med egen Bibel, Psalmbok håller vi med."

Men jag lyckades kränga checken till någon from människa, så det blev ju bra till slut.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Håller med!! Det använder vi också våran till!! Tycker det låter bättre än att vråla ut för hela byn MAAAATEN ÄR KLLLLLLAR!;)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Fick tröstpris på rasutställning med hunden. "hundboken" (hundalmanacka, samma som stallboken) roliga var att den var för föregående år. Generöst:p
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag har vunnit ett paket nudlar med tillhörande sås på en hästtävling med någorlunda hög status.
(Fick även en flaska bubbel och täcke mm i första pris men stackarna efter mig i prislistan fick nöja sig bara med nudlarna) :p
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

15kg Gevalia kaffe på en bingolott. Var dock tvungen att hämta det (80mil) jag var 13 :D
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann upprepade gånger ett halvt kilo kaffe på tombola när jag var liten (under 10 i alla fall och definitivt ingen kaffedrickare då :D) - nu kom det ju till användning ändå men hur kul var det?

En gång i samma ålder vann jag en jätteful och sticksig pläd, det var ju ingen dålig vinst så sett och den har nog kommit till användning (eller i alla fall hamnat i bakluckan på mammas bil) men när man är liten är det väl sådär halvkul när det fanns en massa roliga grejer på prishyllan... ;)

Förresten, nu kom jag på en grej fast det inte var jag själv som vann den - för några år sedan vann gammelmoster Berit, runt 75, en rosa navelkort topp i lycra med ett axelband och någon sorts hängande paljetter på. Hon gav den till mamma som ett skämt, som i sin tur gav den till mig på samma premiss och den ligger faktiskt fortfarande i min klädkammare.
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann på lotteriet på Göteborg Horseshow - Jippee!

En ridlägervecka på ponnyridläger!

....liiiiiiite överårig & ... liiiiite stor .... Typ 30 år och 2-3 storlekar ....

Hmmmmmm ....

Fast ...jag sålde "värdebeviset" till en ponnymamma på Blocket så det blev bra till slut i alla fall ....
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann ett beige våffeljärn på ett kalenderlotteri när jag var 4 år.

Då tyckte jag nog inte att det var ett allt för lajbans pris, men det där våffeljärnet hängde med sedan under åren och jag hade det med mig när jag flyttade hemifrån. Jag pensionerade det förra sommaren, 30 år gammalt. :D

Men det var inte för att det inte funkade längre, utan för att jag blev fick celiakidiagnos och det gamla järnet hade varit alldeles hopplöst att allergisanera.

Så visst blev det ett bra pris ändå - i slutänden! :)
 
Sv: Vilken är den sämsta vinst du vunnit?

Jag vann nyligen detta:
69247_10151569394929612_245188107_n.jpg

Det blå är ett mobilfodral :crazy: Det vita ett armband som det står Cros på :grin:. Ena gröns grejen är en rund mojäng, ska 20 c, i diameter med en hängare på :confused:

Sen har jag vunnit en kombinerar sked/gaffel, ett kilo oxpytt (jag är vego) och 30 förpackningar lusmedel.

Vad är den gula med fötter för nåt :confused:

:eek: 30 förpackningar lusmedel :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: miumiu
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 673
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 721
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp