Vilken är den vanligaste klippningen?

S

skumpan2000

Ska klippa min häst nu till vintern och undrar lite över vad jag ska välja för "mönster" på henne! Hon är en känslig dam men om hon nu ändå ska ha täcke på sig kanske det inte gör något om man tar helklippning!
Och så en fråga till, kan man klippa henne när hon redan så gott som satt pälsen. Hon fäller nu men det känns onödigt att raka henne nu när hon ändå inte har fått sin päls eftersom det kostar mig en del att ta ut någon? Hon svettas ännu inte efter ett ridpass! :confused:
 
Gilllar inte helrakningar eftersom jag anser det vara onödigt mkt som man tar. Lämna pälsen över ryggen och baken iallafall så pållen har lite skydd iallafall. Inte lika fint kanske, men betydligt snällare mot hästen.
 
helklippning är helt klart snyggast! Jag tycker inte att det finns nåt fulare än långhåriga hästar som är halv-klippta :o. Då får de hellre vara oklippta se ut som en björn! :crazy:

Så en helklippning och så ett gosigt täcke på i hagen och ridtäcke vid uteritt är mitt tips, om du vill visa dig offentligt med hedern i behåll alltså! ;) :p

Bara man täckar hästen ordentligt så fungerar helklippning alldeles utmärkt! :)

Nirak
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133
Övr. Katt Skulle behöva ha någon eller några katter i stallet. Just nu är det ingen där och min egen (german Rex) är lite för fin i kanten så är...
Svar
10
· Visningar
1 117
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 983
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Vår shettis har ont av den milda vintern och har extremt tjock och lockig päls. Veterinären trodde även att de kan komma från ppid eller...
Svar
7
· Visningar
659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp