Vilken är din tråkigaste faktura/räkning?

Killaloe

Trådstartare
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?
 
Min olycksfallsförsäkring. Betalas en gång om året så är en större summa, ska betalas precis innan jul och hittills (tack och lov) har jag inte nyttjat försäkringen och jag har säkert betalat den i 10-12 år nu. Så den känns trist. Men ack så viktig den dagen jag eventuellt behöver använda försäkringen.
 
Det är nog Telia. För jag tycker det är alldeles för dyrt, men jag har inte så mycket val.

Bilprovningen är en utgift jag tycker är prisvärd, även om den ökat väl mycket sista två åren. Och de är så sjukt duktiga, trevliga och professinonella på min station, så jag gillar att åka dit. :)
 
Så, vilken är er tråkigaste faktura?
De största... För att de gräver så förbankat djupa hål i kassakistan... :arghh:
Just nu har vi en på typ 20.000 som ska ut på ett bräde. Orsaken till den är kul - fiberindragning! - men det är trist när pengarna ska ut!
 
Min olycksfallsförsäkring. Betalas en gång om året så är en större summa, ska betalas precis innan jul och hittills (tack och lov) har jag inte nyttjat försäkringen och jag har säkert betalat den i 10-12 år nu. Så den känns trist. Men ack så viktig den dagen jag eventuellt behöver använda försäkringen.
Ja det är ju verkligen en sådan utgift en inte gärna vill ha, men är glad att en har haft den dagen det behövs (jag känner ungefär samma kring både min och hundens försäkring men kan ändå tycka att den är okej att betala just för att jag vet hur viktigt det är när det väl händer något)

Bilprovningen är en utgift jag tycker är prisvärd, även om den ökat väl mycket sista två åren. Och de är så sjukt duktiga, trevliga och professinonella på min station, så jag gillar att åka dit. :)
Här är bilprovningen också jättebra och trevlig, framförallt sen jag bytte station. Men jag tycker det är så jobbigt för oftast är det något fel på bilen (vilket i sig inte är konstigt) så jag är alltid så nervös när jag ska dit plus att det brukar resultera i mer kostnader - så därför känns det tråkigt att betala för att få reda på fel :angel:

De största... För att de gräver så förbankat djupa hål i kassakistan... :arghh:
Just nu har vi en på typ 20.000 som ska ut på ett bräde. Orsaken till den är kul - fiberindragning! - men det är trist när pengarna ska ut!
Ja det är sant, det märks ju väldigt mycket mer med så stora fakturor :o
 
Skatten på bilen. Kommer en gång om året och jag blir lika förvånad varje gång :laugh: annars alla dessa jävla veterinär räkningar...
Det är skönt ändå tycker jag när en glömmer bort fakturorna emellanåt och sen blir förvånad när det kommer en ny :D
 
Telia, det finns inte så mycket till val eftersom det är det enda som faktiskt fungerar där vi bor. Men betala för något som fungerar sporadiskt och som jag får bråka med med jämna mellanrum, känns rätt trist. Vi har beställt fiber, men jag börjar tro att det aldrig kommer bli gjort. Två år har gått om en månad och de har inte ens börjat prata med markägarna. 🙄
 
Jag har två lika tråkiga. Bergvärmen:112 000:- och en delvis söndergrävd trädgård.
Omdräneringen av huset: 60 000:- och söndergrävda rabatter samt att betongtrappan fick rivas.

Så mycket pengar och det ser värre ut än innan. Givetvis är det investeringar som är bra men inte fasiken syns det att vi gjort förbättringar.
Hade varit roligare att lägga pengarna på nytt kök, ny fasad och tapeter.
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?

Katt-tandvård för 7 000 spänn. Det känns i plånboken. Och en sur neddrogad katt fick jag på köpet.
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 142
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 200
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp