Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vilken är er favvo karaktär i Sagan om Ringen?

Vilken är er favorit karaktär i Sagan om Ringen?

• Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .

Temmyn

Trådstartare
Jag skulle bara vilja veta vilken karaktär som är mest populär😊
Om er favvo ligger på övriga, så skriv gärna vem er favvo är o varför. (Varför det är er favvo karaktär får alla gärna skriva)🤩

Jag tänkte Sam men tryckte Frodo. Men det gick ju att ändra. :)

Fullständig lojalitet i svåra stunder och utan någon egen vinning eller ära är något väldigt fint, och alltför ovanligt. Sedan har ju Frodo en mycket stor del lojalitet han också som ens tar på sig uppdraget, och alla de andra på sitt sätt, men allt som allt håller jag Sam ett pinnhål högre i rankingen.

Éowyn - från Rohan (hästar...), tar sig ur en rätt hopplös situation, trotsar könsroller och den roll som är avsedd för henne och gör till sist en hjälteinsats genom att döda the witchking of Angmar som ingen man kan döda. Eftersom hon ju inte är någon man. "I am no man!"

Éowyn - från Rohan (hästar...), tar sig ur en rätt hopplös situation, trotsar könsroller och den roll som är avsedd för henne och gör till sist en hjälteinsats genom att döda the witchking of Angmar som ingen man kan döda. Eftersom hon ju inte är någon man. "I am no man!"
Synd att hon inser när hon väl har en man att trädgårdar och blommor nog ändå är najsare än att rida runt och vara krigare :cautious:

Liknande trådar

Juridik&Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
541
Övr.Hund Hej igen! :o Jag behöver er hjälp. Kan man överleva ekonomiskt på att ha en kennel som ens enda sysselsättning? Jag har mycket att ta...
2
Svar
32
· Visningar
1 624
Kropp&Själ Jag avskyr att inte kunna somna trots att jag känner mig avslappnad och är trött. Alltid varit avundsjuk på dom som kan somna på två...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 257
Utrustning Hej, har ett tioårigt sto med många egna viljor och som är mycket posetiv till arbetet, har läst på mig lite om brösta och är osäker om...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?