Vilken är er favvo karaktär i Sagan om Ringen?

Vilken är er favorit karaktär i Sagan om Ringen?


  • Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .

Temmyn

Trådstartare
Jag skulle bara vilja veta vilken karaktär som är mest populär😊
Om er favvo ligger på övriga, så skriv gärna vem er favvo är o varför. (Varför det är er favvo karaktär får alla gärna skriva)🤩
 
Jag har flyttat tråden och efter en del funderande röstat på Gandalf, kanske främst för att det är en karaktär som jag skulle vilja veta mer om, egentligen också veta mer om övriga trollkarlar bakåt i historien.
 
Jag tänkte Sam men tryckte Frodo. Men det gick ju att ändra. :)

Fullständig lojalitet i svåra stunder och utan någon egen vinning eller ära är något väldigt fint, och alltför ovanligt. Sedan har ju Frodo en mycket stor del lojalitet han också som ens tar på sig uppdraget, och alla de andra på sitt sätt, men allt som allt håller jag Sam ett pinnhål högre i rankingen.
 
Éowyn - från Rohan (hästar...), tar sig ur en rätt hopplös situation, trotsar könsroller och den roll som är avsedd för henne och gör till sist en hjälteinsats genom att döda the witchking of Angmar som ingen man kan döda. Eftersom hon ju inte är någon man. "I am no man!"
 
Éowyn - från Rohan (hästar...), tar sig ur en rätt hopplös situation, trotsar könsroller och den roll som är avsedd för henne och gör till sist en hjälteinsats genom att döda the witchking of Angmar som ingen man kan döda. Eftersom hon ju inte är någon man. "I am no man!"
Synd att hon inser när hon väl har en man att trädgårdar och blommor nog ändå är najsare än att rida runt och vara krigare :cautious:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 471
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 936
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp