Vilken är er favvo karaktär i Sagan om Ringen?

Vilken är er favorit karaktär i Sagan om Ringen?


  • Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .
1624539751538.png

måste bara ;)
 
Jag har flyttat tråden och efter en del funderande röstat på Gandalf, kanske främst för att det är en karaktär som jag skulle vilja veta mer om, egentligen också veta mer om övriga trollkarlar bakåt i historien.
Det finns en hel del info om det i Silmarillon troligen också i Sagor från Midgård.
 
Har många favoriter. Sen är det beroende på bok eller film åxå.
Gollum, för att han är så creepy.

Galadriel, för att hon är så mäktig och det fattar man liksom inte om man inte har läst böckerna.

Legolas och Gimlis ständiga tjafs och tävlande.

Thranduil, för att han porträtteras så bra.

Fili och Kili.

Thorin, för att jag känner igen mej. Stolt och envis. Inte alltid till det bättre.

Radagast, så härligt flummig
 
Threebeard och (helt från böckerna) Fëanor eftersom han var så central till hela Middle Earth historia och mytologi. Han var en slags anti-hjälte, och ja, alltid varit fascinerad av honom. Funderat ibland varför han inte återvände från Mandos salar som Glorfindel gjorde. Han kändes som en för stark karaktär på gott och ont för att vila där förevigt.

Nej jag är inte alls en Tolkien nörd :angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 469
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 932
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: Palermo
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp