Vilken är eran bästa/mest användbara ägodel och varför?

Förutom allt nödvändigt som säng osv. så är det en liten keramikflaska jag har hemma. Den påminner mig om en lycklig tid och den bästa vedbränningen jag och min kompis gjort.
20210301_172125.jpg
 
Spagettisleven. Mina föräldrar hade aldrig någon så det var en uppenbarelse för mig när jag faktiskt köpte en för några månader sen. Galet mångsidigt verktyg!

På god andra plats kommer papper och pennor. Jag är en listmakare av rang.
 
Under vinterhalvåret så ökar min livskvalitet med hundratals procent tack vare min värstingpannlampa, som gör att jag kan ta mig ut för både ridning och promenad/löpning utomhus efter jobbet. Jag skulle vara olycklig och känna mig väldigt begränsad utan den. (Sommarhalvåret är den ju inte fullt så relevant dock. :laugh: )

Om växthus räknas som ägodel så håller jag det också väldigt kärt. Sedan, visst att jag kanske tekniskt sett har större nytta av dator, tvättmaskin, bil och sånt. Men i "bästa" ägodel räknar jag in ett stort mått höjning av livskvalitet på lyckoplanet. Och då är mitt växthus ett riktigt lyckopiller så gott som hela året, både för att sitta där och äta/fika, njuta, plantera om och odla i. Och för att jag tycker det är så vackert och att jag blir glad varje gång jag bara tittar på det, oavsett årstid.

Och det gäller så klart hästarna och alla de andra djuren också, men de är ju mer familjemedlemmar så de är i en egen kategori som inte känns "ägodel" på samma sätt för mig.
 
Mobilen är solklar etta. Lyssnar nästan alltid på något, musik eller podd. Spelar spel, chattar med vänner, hänger på instagram, googlar saker, läser nyheterna osv.

Spikmattan är stark tvåa. Fy fan vad jag älskar min spikmatta :D
 
Just nu är det min bil! 🥰 Den var gratis och kom typ som en skänk från ovan! Gör mitt liv såå mkt enklare och trevligare. Den har levt ett hårt liv men jag hoppas den orkar lite till. ❤️

Mobilen kommer på en stark andraplats. Utan den är jag halv! 😂🙈
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till...
Svar
8
· Visningar
624
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 724
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 658
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Inom en snar framtid kommer jag förhoppningsvis börja cykla till stallet igen 😍 Självklart vill jag ha med mig Harry på ett bra och...
Svar
17
· Visningar
1 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp