Vilken är eran mest onödiga ägodel och varför?

En "spiralizer" med tillhörande kokbok. En manick som tydligen ska göra spagettiliknande remsor av grönsaker. Jag har aldrig använt manicken (mycket tveksam till att den alls fungerar) och aldrig öppnat kokboken.

Har också en gräslig påsktupp stående framme året runt. Onödig men den får mig att må bra :D
 
En timmerbjörn som jag fick efter en körkurs. Har ingen häst, lär inte syssla med skogskörning igen. Men det är MIN timmerbjörn! Tvåa kommer nog ett par långa vita balhandskar, de har åtminstone blivit använda en gång de senaste tjugo åren...
 
Efter separationen argumenterade jag och exet om vem som skulle slippa få våffeljärnet som en föräldrar gav oss mot vår mycket utryckliga vilja.
Vi försökte förgäves förklara att den aldrig skulle användas och vi verkligen vara nöjda med att "bara" få de julklappar vi önskat oss.
För att i alla fall vara lite tacksamma gjorde vi våfflor.
1 gång.
Vi fick en massa mjölbaggar i skafferiet från den där djävla våffelmixen.

Året efter fick vi 24 äggkoppar...
 
Efter separationen argumenterade jag och exet om vem som skulle slippa få våffeljärnet som en föräldrar gav oss mot vår mycket utryckliga vilja.
Vi försökte förgäves förklara att den aldrig skulle användas och vi verkligen vara nöjda med att "bara" få de julklappar vi önskat oss.
För att i alla fall vara lite tacksamma gjorde vi våfflor.
1 gång.
Vi fick en massa mjölbaggar i skafferiet från den där djävla våffelmixen.

Året efter fick vi 24 äggkoppar...
Får jag fråga... varför behöver man 24 äggkoppar? Eller, varför tycker någon att man behöver den mängden? Vad är deras argument för det? Räcker det inte med 4-6 stycken beroende på hur många man är?
 
Får jag fråga... varför behöver man 24 äggkoppar? Eller, varför tycker någon att man behöver den mängden? Vad är deras argument för det? Räcker det inte med 4-6 stycken beroende på hur många man är?
Ja, vi har ingen aning. När vi har våra närmsta 22 vänner över till frukost? Hen har en tendens att överkompensera och när hon försökte truga på oss två, med löner som vida översteg dennes, fler julklappar än vi önskat så drog sambon till med äggkoppar för att hen skulle få köpa ett jullklapp till, vad är det värsta som skulle kunna hända?
 
Ja, vi har ingen aning. När vi har våra närmsta 22 vänner över till frukost? Hen har en tendens att överkompensera och när hon försökte truga på oss två, med löner som vida översteg dennes, fler julklappar än vi önskat så drog sambon till med äggkoppar för att hen skulle få köpa ett jullklapp till, vad är det värsta som skulle kunna hända?
herregud! Jag vet inte ens vad jag ska svara! Eller, ja, inte mer än att människor upphör aldrig att förvåna!
 
Haha åh, ja! Det har jag också en som ligger kvar i förpackningen. Vem orkar ens liksom?

Fast jag skulle nog kunna säga överlag att köksprylar är vad jag har mest onödigt av. Åtminstone sett till användning. 🙈
Hur klarar man sig utan salladsslunga? Om man äter blad av olika slag, inte endast det som kallas för sallat, utan även t ex spenat, rödbetsblast, bladpersilja etc, och ffa om man odlar dem själv, är salladsslungan om inte ett måste så närapå.
 
Jag har mycket onödigt som kom med gården, men allt det är på väg ut. Vad som inte är påväg ut är den parallelltrapetsformade träbiten målad i olika grälla färger på varje sida med ojämna prickar, och uppepå en jordgubbe i stansad plåt i lika grälla färger, som balanserar med två långa armar i ståltråd med en vikt på varje sida. Den är både ful och oanvändbar, svår att städa, gjord av ett barn nån gång för länge sedan, och helt absolut fascinerande och underbar. Jag har stått och petat och kollat på den i säkert flera dagar om en lägger ihop alla stunder då jag bara som... fastnar där. Jag är övertygad om att den är magisk på något sätt.
 
Det enda jag kommer på är en form för ljusstake som jag inte blir klok på hur jag ska använda. Den är i trä och glas och ser mest ut som ett fancy obrukbart akvarium. Igår satte jag i 3 fina blockljus och pyntade till det med fina påskfjädrar för å se om det kunde vara nått,.. inte särskilt lyckat..., ser ut som ett minnesmonument av en 🐦 så nu kallar vi det för the shrine 🤦😅
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp