Vilken är eran mest onödiga ägodel och varför?

En behållare med tappkran. Idén är bra i sig men den här rymmer 7-8 liter och inte ens när jag haft riktigt många gäster som ska dricka något ur den har jag lyckats fylla den mer än till hälften. Jag fick dessutom två på samma gång och tar tillsammans upp ett helt köksskåp...
 
Jag har mycket onödigt som kom med gården, men allt det är på väg ut. Vad som inte är påväg ut är den parallelltrapetsformade träbiten målad i olika grälla färger på varje sida med ojämna prickar, och uppepå en jordgubbe i stansad plåt i lika grälla färger, som balanserar med två långa armar i ståltråd med en vikt på varje sida. Den är både ful och oanvändbar, svår att städa, gjord av ett barn nån gång för länge sedan, och helt absolut fascinerande och underbar. Jag har stått och petat och kollat på den i säkert flera dagar om en lägger ihop alla stunder då jag bara som... fastnar där. Jag är övertygad om att den är magisk på något sätt.
Biiild!
Kan inte föreställa mig hur den ser ut. :)
 
En behållare med tappkran. Idén är bra i sig men den här rymmer 7-8 liter och inte ens när jag haft riktigt många gäster som ska dricka något ur den har jag lyckats fylla den mer än till hälften. Jag fick dessutom två på samma gång och tar tillsammans upp ett helt köksskåp...
:) Åh en sån ligger på min inköpslista i framtiden! Perfekt att fylla med vatten, smaksättning av något slag och is och har ute när man har kompisar över på mat!
 
Funderar på om jag har några onödiga prylar, och jo det har jag självklart, kanske mest sånt som jag tänker att det kan vara bra att ha eller har svårt att göra mig av med. En stor mängd kaffeserviser, visserligen använder vi dem relativt ofta när vi har lite mer folk hemma (dvs inte alls på ett år typ) men det är de två jag har många delar av. Sen har jag en teservis som jag blir glad av att se men vet egentligen inte när jag någonsin ska använda den. :cautious:

Just nu har vi mängder med grejer som står och väntar på ett bättre liv men båda barnen är på väg till egna boenden inom några år så det känns som om de inte är så onödiga, utan mest bidar sin tid. ;)
 
MEST onödiga? Hm, svårt. Jag har med åren samlat på mig en del saker som jag köpt, men inte haft någon större användning av, får i present eller bara fått när någon annan tröttnat eller köpt och använt då mycket men inte numera.

En köksvåg har jag. En digital en. Användes förra året för första gången sedan jag fick den för säkert 10 år sedan. Av dotterns farmor fick jag fyra äggkoppar med skedar och saltkar till vardera äggkopp. Äggkopparna har varit oanvända sedan dess, men skedarna används och saltkaren används en av, praktiskt att bära med sig när man äter någon annanstans än vid köksbordet.

Jag har en Tassimo maskin. Den är i sig inte onödig, får jag besök är det lätt att slänga på kaffe på den, men det har ju inte blivit besök på evigheters evigheter och själv dricker jag inte kaffe, och därmed har jag numera inte ens kaffekapslar hemma. Gav dem till mamma. Jag dricker varm choklad på den, men den jag dricker är svår att få tag i i mina butiker häromkring så därför står den oanvänd sedan mer än ett år tillbaka nu. Te är billigare att göra med tepåsar/löste och vattenkokare.

På tal om te. Tesil! Fick en för 1,5 år sedan när jag fyllde år, en grodformad, vilket MÖG! Den tappar ju ut sitt innehåll. Finns det inte en enda tesil som duger som tesil utan att tappa äckligt tesmulor i mitt te?!?!?! Den används inte!

Det finns många fler prylar. Men egentligen så är nog min TV, boxer, DVD och boxerkortet de mest onödiga prylarna här. Jag tittar på The Walking Dead på TV. Eller så tittar jag på TWD på min dator på någon streamingtjänst. Så TV står tyst och stängd. Vore det inte dags att dra ut sladden helt nu?!
 
Hehe, uppenbarligen!
Använder du mycket blad (jordiga när du tar in dem) i mathållningen, mangold, betblast, sallat, spenat etc?

Jag odlar inte själv, men norpar av andras odlingar ibland (med tillåtelse :D) och ja, då är det ju mer eller mindre jordigt förstås. Men sköljer, försöker skaka av och låta självtorka typ.
 
Funderar på om jag har några onödiga prylar, och jo det har jag självklart, kanske mest sånt som jag tänker att det kan vara bra att ha eller har svårt att göra mig av med. En stor mängd kaffeserviser, visserligen använder vi dem relativt ofta när vi har lite mer folk hemma (dvs inte alls på ett år typ) men det är de två jag har många delar av. Sen har jag en teservis som jag blir glad av att se men vet egentligen inte när jag någonsin ska använda den. :cautious:

Just nu har vi mängder med grejer som står och väntar på ett bättre liv men båda barnen är på väg till egna boenden inom några år så det känns som om de inte är så onödiga, utan mest bidar sin tid. ;)
Sådana saker har jag också, alltså saker som kan vara bra till egna boenden, och ser det som i allra högsta grad som nödvändiga.
Har fortfarande kvar saker jag fick av mamma när jag flyttade hemifrån. För något år sedan gick en visp sönder dock. Jag blev förfärad och tjöt rakt ut "Min visp!!!":eek::arghh::cry:" och barnen bara "ta en ny i lådan", jamen jag fick den av mamma när jag flyttade hemifrån när jag var 17 ju! Hon ville inte ha den eftersom hennes hund gnagt lite i skaftet, men den dög till mig tyckte jag och fick den, flera år gammal redan då. Det var med viss sorg jag tog en annan visp och kasserade den gamla.
 
En balklänning som jag hade i nian. Fram tills för några år sedan kom jag åtminstone i den fortfarande, men inte nu längre.. Den är hemskt vacker (och absolut en klänning som jag skulle kunna använda även som vuxen, sett till utseendet), men den blir nog aldrig använd igen i min ägo.
 
Jag köpte en begagnad crosstrainer för några år sedan. Använde den bokstavligen aldrig och den tog en massa plats så jag sålde den igen för ett par veckor sedan. Men den visade sig i alla fall vara en bra investering - köpte för 500 och sålde för 1000.
 
Min finservis som jag fått en del i taget under uppväxten. Dricker inte kaffe och har sällan den typen av bjudningar. Har aldrig använts.
Jag har en uppsättning silverbestick som aldrig är använda. De flesta som de kom, inplastade.
Det hjälpte inte att protestera att jag inte ville ha sådant.
Mamma och farmor var obevekliga.
Men det var väl så när de växte upp och ville väl fortsätta med den seden.

Man skulle ha sådant, så jag fick vid varje födelsedag, och jul. En sked eller en gaffel etc tills dussinet var fyllt. Och så några till här o där....plus gröna tygförpackningar, speciellt gjorda för bestick.
suck.
Billiga var de ju inte heller.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp