Vilken är eran mest onödiga ägodel och varför?

Jag har mycket onödigt som kom med gården, men allt det är på väg ut. Vad som inte är påväg ut är den parallelltrapetsformade träbiten målad i olika grälla färger på varje sida med ojämna prickar, och uppepå en jordgubbe i stansad plåt i lika grälla färger, som balanserar med två långa armar i ståltråd med en vikt på varje sida. Den är både ful och oanvändbar, svår att städa, gjord av ett barn nån gång för länge sedan, och helt absolut fascinerande och underbar. Jag har stått och petat och kollat på den i säkert flera dagar om en lägger ihop alla stunder då jag bara som... fastnar där. Jag är övertygad om att den är magisk på något sätt.
Den skulle vara intressant att se.
 
Vad är en salladsslunga? Aldrig hört talas om och både äter och odlar sallad och andra blad
En mackapär som "centrifugerar" salladen så vattnet rinner av.
1614359509343.png
 
Hur klarar man sig utan salladsslunga? Om man äter blad av olika slag, inte endast det som kallas för sallat, utan även t ex spenat, rödbetsblast, bladpersilja etc, och ffa om man odlar dem själv, är salladsslungan om inte ett måste så närapå.
Jag köper bara färdigpackad sallad... Men en bra poäng ändå för jag har ju tänkt odla lite grönt iår :) Ska spara! :D
 
Har aldrig hört att det finns salladsslunga innan denna tråd. Är uppvuxen med att det odlas hemma och aldrig känt behov av annat än durkslag.

Strykjärn bestämde jag mig för innan jag skaffade eget att det var djävulens påfynd med kläder som behöver strykas.
 
Har aldrig hört att det finns salladsslunga innan denna tråd. Är uppvuxen med att det odlas hemma och aldrig känt behov av annat än durkslag.

Strykjärn bestämde jag mig för innan jag skaffade eget att det var djävulens påfynd med kläder som behöver strykas.
Enda gången jag använt en sån var på kaféet. Vi strimlade isbergssallad till smörgåsarna och det var enkelt att lägga i slungan och få den avrunnen och klar till mackorna. Vi förvarade strimlad sallad i en bytta full med vatten. På det viset blev den inte brun.
 
En mattsvart svan i papier mache i naturlig storlek. Fullständigt onödig, kitschig och passar inte in nånstans.
Högt älskad. Kanske just för att den inte har något syfte, inte är vacker, inte hör hemma nånstans och inte tillför något av värde. Den bara är, finns till för att den tar sig rätten. ❤️
 
Jag har en uppsättning silverbestick som aldrig är använda. De flesta som de kom, inplastade.
Det hjälpte inte att protestera att jag inte ville ha sådant.
Mamma och farmor var obevekliga.
Men det var väl så när de växte upp och ville väl fortsätta med den seden.

Man skulle ha sådant, så jag fick vid varje födelsedag, och jul. En sked eller en gaffel etc tills dussinet var fyllt. Och så några till här o där....plus gröna tygförpackningar, speciellt gjorda för bestick.
suck.
Billiga var de ju inte heller.
Just det, jag har massa silverbestick också...
 
Jag har en uppsättning silverbestick som aldrig är använda. De flesta som de kom, inplastade.
Det hjälpte inte att protestera att jag inte ville ha sådant.
Mamma och farmor var obevekliga.
Men det var väl så när de växte upp och ville väl fortsätta med den seden.

Man skulle ha sådant, så jag fick vid varje födelsedag, och jul. En sked eller en gaffel etc tills dussinet var fyllt. Och så några till här o där....plus gröna tygförpackningar, speciellt gjorda för bestick.
suck.
Billiga var de ju inte heller.
Jag har mockaskedar i silver🙈
 
En tagine som Inte tål värme. Vad skall man då ha den till? Dessutom är den inte ens vacker att se på. Förstår inte varför den fortfarande får ta upp en halv hylla i köksskåpet.

Jag lovar dyrt och heligt att den inte får följa med när vi flyttar (om den inte har förvandlats till något mer användbart!)!
 
Hälften i köket, skulle jag säga...men lökhack från Tupperware, aldrig använd. Inte heller potatisbunken från samma plastkrängare...och säkert en del andra saker 🙄
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 150
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp