Vilken är eran mest onödiga ägodel och varför?

Ponnyn :angel:
Jag har inte ridit honom på över ett år, det sköter medryttaren. Men just har alltid drömt om att han skulle få bo hos mig sina sist år (25 i år, ägt honom i två år nu).

Annars är det väl glassmaskinen jag gav sambon i födelsedagspresent för....åtta år sen? Aldrig använd :p.
 
Men det är ju så äcklig glass. Knö in den i frysen och gör egen så blir ni nog överfrälsta ni också. Är så mycket godare och tar faktiskt inte så lång tid
Vilket år som helst :angel: :D

Har nog faktiskt plats nu efter avfrostaningen tidigare i vintras. Och har bär som ska ätas innan sommaren ger nya.
 
Annars är det väl glassmaskinen jag gav sambon i födelsedagspresent för....åtta år sen? Aldrig använd :p.
Jag köpte en glassmaskin för typ 8 månader sedan. Eftersom jag handlar ungefär var tionde dag så tänkte jag att det skulle vara en perfekt backup för glasstokig sambo. Sedan dess har jag funderat över om jag överhuvudtaget känner den man jag bor med. Som om han skulle GÖRA glass...:cautious:
 
En timmerbjörn som jag fick efter en körkurs. Har ingen häst, lär inte syssla med skogskörning igen. Men det är MIN timmerbjörn! Tvåa kommer nog ett par långa vita balhandskar, de har åtminstone blivit använda en gång de senaste tjugo åren...
Bra, lagom stora, timmerbjörnar är mycket svåra att få tag på...

Den kommer att vara väldigt värdefull när den gått i arv till dina avkomlingar.
 
En timmerbjörn som jag fick efter en körkurs. Har ingen häst, lär inte syssla med skogskörning igen. Men det är MIN timmerbjörn! Tvåa kommer nog ett par långa vita balhandskar, de har åtminstone blivit använda en gång de senaste tjugo åren...
Just ja, klänningen jag var tvungen köpa till svågerns bröllop är nog faktiskt mer onödigt än glassmaskinen, för jag har bara använt den den enda gången och jag avskyr att klä upp mig så.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det finns sakert manga saker som ar mina mest onodiga, men just nu kommer jag bara pa en grej man ska skala majs karnorna fran kolven med. Jag har provat den en gang, men gick snabbt tillbaka till kniven igen da den inte bara tar av kornen fran kolven, den hugger av toppen pa kornen ocksa eller tar bara halva majs kornen. :cautious::banghead:

en sadan har. HELT vardelos.
Screen Shot 2021-02-26 at 4.16.55 PM.png
 
Ponnyn :angel:
Jag har inte ridit honom på över ett år, det sköter medryttaren. Men just har alltid drömt om att han skulle få bo hos mig sina sist år (25 i år, ägt honom i två år nu).

Jag har inte ridit på säkert tre år, men ponnyn har jag kvar. Till mitt försvar, han är 26 år och bott hos mig i 19 år (åh herregud, 19 år!). Han är lycklig pensionär numera. Kan tyckas onödigt att betala en massa pengar för helinackordering på lösdrift när man inte gör något med hästen. Jag har dessutom blivit allergisk så jag kan knappt borsta längre. Jag är ärligt talat knappt i stallet längre heller för den delen.. Usch, nu fick jag lite dåligt samvete :o
 
Helt förbryllad över att det kan finnas folk som inte älskar sin crock-pot :eek: :confused: ?! Dessa underbara saftiga köttstycken som man kan tillaga, eller varför inte världens godaste risgrynsgröt.... :d
Jag föredrar min emaljerade staubgryta. Det blir 100ggr bättre i den och går dessutom fortare..
 
Jag har inte ridit på säkert tre år, men ponnyn har jag kvar. Till mitt försvar, han är 26 år och bott hos mig i 19 år (åh herregud, 19 år!). Han är lycklig pensionär numera. Kan tyckas onödigt att betala en massa pengar för helinackordering på lösdrift när man inte gör något med hästen. Jag har dessutom blivit allergisk så jag kan knappt borsta längre. Jag är ärligt talat knappt i stallet längre heller för den delen.. Usch, nu fick jag lite dåligt samvete :o
Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Det är inget dåligt liv att gå på lösdrift med kompisar som glad pensionär, och är han så gammal kan han lika gärna få fortsätta i trygga välbekanta miljön livet ut ❤️
 
Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Det är inget dåligt liv att gå på lösdrift med kompisar som glad pensionär, och är han så gammal kan han lika gärna få fortsätta i trygga välbekanta miljön livet ut ❤️

Han är supernöjd med livet! Piggare än han varit på många år. Han och hans shetispolare leker och har kul ihop. Jag känner mest att jag borde åka dit oftare och hälsa på (och framförallt, ge godis)
 
En tagine som Inte tål värme. Vad skall man då ha den till? Dessutom är den inte ens vacker att se på. Förstår inte varför den fortfarande får ta upp en halv hylla i köksskåpet.

Jag lovar dyrt och heligt att den inte får följa med när vi flyttar (om den inte har förvandlats till något mer användbart!)!
Du kanske kan använda botten som skål eller kruka till typ örter eller liknande :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 610
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 139
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp