Vilken är eran mest onödiga ägodel och varför?

Jag har en uppsättning silverbestick som aldrig är använda. De flesta som de kom, inplastade.
Det hjälpte inte att protestera att jag inte ville ha sådant.
Mamma och farmor var obevekliga.
Men det var väl så när de växte upp och ville väl fortsätta med den seden.

Man skulle ha sådant, så jag fick vid varje födelsedag, och jul. En sked eller en gaffel etc tills dussinet var fyllt. Och så några till här o där....plus gröna tygförpackningar, speciellt gjorda för bestick.
suck.
Billiga var de ju inte heller.
Jag har funderat på att sälja dem, men vet inte vad jag ska ta för dem.
Har inte kommit mig för att kolla butikspriser.
Och sedan går det väl mode i modellerna också.
Dessa fick jag ju under 60/70talet så de kanske inte är så poppis nu.
Eller så är de helt rätt nu...?
 
Jag har funderat på att sälja dem, men vet inte vad jag ska ta för dem.
Har inte kommit mig för att kolla butikspriser.
Och sedan går det väl mode i modellerna också.
Dessa fick jag ju under 60/70talet så de kanske inte är så poppis nu.
Eller så är de helt rätt nu...?

Beroende på modell så kan det vara rätt mycket pengar. Bäst är att få värderat hos en auktionsfirma. Alternativt söka på avslutade auktioner på Tradera och Auctionet för att få en fingervisning. Det gjorde jag på ett par av mina ärvda ljusstakar och insåg att de där fula asen var rätt dyra... :angel:
 
En locktång. Jag avskyr lockigt hår (på mej alltså). Jag plattar alltid mitt om jag ska nånstans. Vet faktiskt inte varför jag köpte skiten. Annars är nog det mesta i mina ögon nödvändigt eller åtminstone kan va bra att ha.

Kom på en sak till, min cromecast. Jag har inget WiFi och kan därmed inte använda den
 
Jag har funderat på att sälja dem, men vet inte vad jag ska ta för dem.
Har inte kommit mig för att kolla butikspriser.
Och sedan går det väl mode i modellerna också.
Dessa fick jag ju under 60/70talet så de kanske inte är så poppis nu.
Eller så är de helt rätt nu...?
Silverpriset är uppe i runt 7,20 per gram på råvarumarknaderna. Och viss design från 60-70-talen är efterfrågad (silverbestickär dock opraktiska). Så en värdering är på sin plats.
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..
Vi har vår till att hänga "påbörjade" kläder på.

Tanken är väl att det ska vara varma handdukar. Sjukt onödigt.
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..
I min förra lägenhet var handdukstorken den enda värmekällan i badrummet. Hängde jag handdukar på den, kändes det som att värmen spreds ännu sämre. Så det var verkligen en värdelös sak! Ett klumpigt och fult "element" högt upp på väggen :cautious:
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..
Och jag skulle inte klara mig utan min :D Jag har alltid haft tvättmaskin i lägenheterna jag bott i och då är det guld att kunna köra en sen tvätt om man kommer på att man inte har rena kläder till morgondagen, hänga upp allt på torkaren och ha varma, torra kläder till dagen efter.
 
Här är en till som älskar handdukstorken, skulle inte vilja vara utan nu när jag haft en. :) Perfekt för snabbtork av tvätt på vintern som sagt, ser inte lika ostädat ut som när en försöker plutta ut kläderna över vartenda element och går supersnabbt. Går att klicka på utan att det påverkar centralvärmen i min lägenhet också, vilket är guld värt!
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..

Jag älskar min!
Hänger mina arbets och myskläder där för att dom ska vara varma och goa när jag ska till jobbet eller kliver upp ur badet :) perfekt för att få varma sockar också!
 
Jo möjligt. Men det finns ju mycket saker som skulle vara hur skönt som helst som ändå kan klassas som rätt onödiga, om man lyfter blicken lite. Tycker jag då.
Absolut, vi är alla olika.
Jag är otroligt bekväm av mig. Jag uppskattar varma handdukar, jag uppskattar dieselvärmaren i bilen som jag kör igång via appen minst två gånger om dagen (morgon innan jag ska till jobbet och en stund innan jag åker ifrån jobbet på eftermiddagen), jag uppskattar att ha flera exemplar av samma köksredskap så att jag aldrig behöver handdiska om just det jag behöver finns i diskmaskinen, jag uppskattar allt jag kan styra via mobilen, etc. Jag uppskattar allt som gör mitt liv enklare och bekvämare och ser det inte som onödigt eftersom det höjer komforten för mig.
 
Handdukstorkare!
Sitter en sådan i min hyresrätt och jag greppar inte vad den ska vara bra till. Ful och klumpig. Jag använder den till att hänga handdukar på, men varför jag skulle vilja ha på värmen övergår mitt förstånd. Handdukarna hinner ju lätt torka på några timmar ändå..
Jag har också en men den blir varm bara när den har lust. Den är ansluten till varmvattenrör och har ett vred där man ställer in värmen, fast som sagt den bestämmer själv när den ska vara varm.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 140
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp