Vilken är Sämst-värsta Tv-reklamen?!

Min teori är - tyvärr - att irriterande reklam faktiskt funkar...omedvetet. Det är ju, trots allt, den som fastnar...... :cautious:

Jag tror att det finns en gräns där, tjatig reklam fastnar i det undermedvetna, medan den som visats så ofta att folk spyr på den leder till att många inte kan tänka sig att skaffa produkten. Själv kommer jag aldrig att köpa en endaste produkt från ett företag som gör eltandborstar.
 
Utvecklingen har gått från fastnande melodier och fräsiga fraser vi lär oss och kommer ihåg till att försöka vara den som sticker ut ur mängden på nåt annat sätt... Och ja, får vi känslor hat vi ju reagerat och större chans att vi då ser och kommer ihåg. Vi har så mycket reklam omkring oss idag och vi vill nog alla bara stänga av den.


Minns ni Telia-familjen, Ica-följetongen och de där sämre försöken?
Några av mina klassiker:
"Fina fräcka flickor äter f-müsli till frukost...förvånansvärt fräscht..."

"Esso - för folk på vei!" (Den melodin kommer nog alltid sitta fast i minnet, tillsammans med den springande tigern och den glada familjen som tankar sin bil.)

"Hej! Mitt namn är Anton. Min mamma hon är snäll, men man måste äta då och man måste sova då. Här är vår nya soffa i sidentyg och nu kissar jag på den! Men mamma bara ler! Vad är hemligheten, mamma?"
Jag hatar all spelreklam, numera tittar jag nästan bara på Discovery Invesstigation samt på Natural Geografics egna kanaler.
 
Blir orimligt irriterad på Listerine-reklamen med åsnan! Vad har en åsna med munskölj att göra :confused:

Eller yes-reklamen med diskmedelsfiguren som frågar varför man sköljer disken innan man sätter ner den i diskmaskinen. Jag gör väl som jag vill :rage:
Jag använder inte Yes överhuvudtaget längre, då den är en riktig miljöbov.....
 
Ett företag som erbjuder samtalsstöd online gör det via reklamfilmer som är så usla att en skolpjäs i mellanstadiet framstår som mer professionell.
En person försöker prata med en annan om något som bekymrar dom, som hon som drömmer att hon tappar tänder och vill prata med sin mamma om det, och blir oförstående bemötta. Själva tanken är kanske god, men hade vunnit på bättre manus och bättre skådespelare. Nu känns det istället väldigt taffligt och inger inte någon form av förtroende, vilket är det man måste ge för att denna typ av stöd ska fungera.
 
Ett företag som erbjuder samtalsstöd online gör det via reklamfilmer som är så usla att en skolpjäs i mellanstadiet framstår som mer professionell.
En person försöker prata med en annan om något som bekymrar dom, som hon som drömmer att hon tappar tänder och vill prata med sin mamma om det, och blir oförstående bemötta. Själva tanken är kanske god, men hade vunnit på bättre manus och bättre skådespelare. Nu känns det istället väldigt taffligt och inger inte någon form av förtroende, vilket är det man måste ge för att denna typ av stöd ska fungera.
Den reklamen är så dålig. Det känns som om de bagatelliserar psykisk ohälsa eller rättare sagt uppmanar folk med banala problem (t.ex. drömmer om att man tappar tänder) att slösa med psykologresurser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp