Vilken åkgräsklippare?

Myzan87

Trådstartare
Jag har börjat titta lite smått på åkgräsklippare. Dels för att göra jobbet lite roligare/lättare men även för att den kan göra nytta. Jag skulle vilja ha en som man kan ha en vagn bakom och så att man kan skotta snö på vintern. Min tomt är på 2200kvm och har olika etager så den bör kunna klara lite lutning och ett klippaggregat som sitter fram pga många skrymslen.

Vad har ni för åkgräsklippare? Fördelar och nackdelar med den? Gör ni något mer än klipper gräs med den?
 
Har en 25 år gammal Jonsereds som funkar bra förutom att batteriet är kasst så man får starta med startkablar. Enda som är bytt under alla år är knivarna och drivremmen och motorolja såklart.

Men jag använder den bara till gräsklippning, skulle den använts som trädgårdstraktor hade nog inte drivningen hållit särskilt länge. Till det behövs kraftigare maskiner.
 
Gammal Husqvarna rider. Inte minsta modellen.
Klipper gräs framförallt, men fick en vagn med så har kört ut stängselmaterial och löst hösilage i vinter sedan traktorn stannade 🙈
 
Jag har börjat titta lite smått på åkgräsklippare. Dels för att göra jobbet lite roligare/lättare men även för att den kan göra nytta. Jag skulle vilja ha en som man kan ha en vagn bakom och så att man kan skotta snö på vintern. Min tomt är på 2200kvm och har olika etager så den bör kunna klara lite lutning och ett klippaggregat som sitter fram pga många skrymslen.

Vad har ni för åkgräsklippare? Fördelar och nackdelar med den? Gör ni något mer än klipper gräs med den?


Rekomenderar inte mcculloc .vanliga gick fint första sommaren sen är det hå vete att få i gång den, den är servad enligt instruktions bok.
Åkgräsklipparen krånglat starten på så det är renoverat och nu drivremmen den är tre år.
 
Har en MTD som tuffat på i 15 år Stor ojämn gräsmatta med vildsvinsgropar men han klipper troget vidare har fått service två gånger tror jag :o och ett nytt batteri förra året
 
Jag recommenderar helt klart en Z-turn. Det gar FORT, och man svanger hur latt som helst.

john-deere-zero-turn-mowers-bg21139-64_1000.jpg
 
Vi har en Jonsered, vet inte exakt modellnummer men den har klippdäcket fram, 4x4 och dragkrok bak. Riktigt smidig och bra att köra med. Köpte den begagnad för 2 år sedan och bytte batteriet i våras, går som en klocka.
 
Har en MTD som tuffat på i 15 år Stor ojämn gräsmatta med vildsvinsgropar men han klipper troget vidare har fått service två gånger tror jag :o och ett nytt batteri förra året

Jag har också en MTD som jag är väldigt nöjd med. Den fick nytt batteri för två år sedan och sedan har den startat glatt. Den blev väl lite väl misshandlad när den kördes i en slänt så drivningen for men det fixade särbon åt mig. Nu är den fit for fight igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 670
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 458
Senast: nowayout
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 357
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp