Vilken ålder är bäst att visa sin avkomma

Rotterö

Trådstartare
Jag visade mitt föl mån
När är egentligen bäst att visa fölen. Vilken ålder är bäst åringar. Jag funderar på att visa honom vid igen. :banana:
 
Förra året på Finsta så gick ett föl fött i April (har jag för mig) etta och två kom en unge född i slutet på Juli. Så det är ganska olika !

Är det ett potentiellt hingstämne så kan du visa honom på rådgivande på hösten som 1.5, 2.5 och 3.5 åring. I övrigt vet jag inte om det finns vanliga visningar.
 
3 månade stämmer inte på min
han var ioförsig 31/2 månader när vi visade honom. Han var då överbyggd bak. Fram har han inte vuxit så mycket än.
 
Du kan nog kontakta din lokala varmblodsklubb och kolla vilka evenemang de har. Jag vet inte om det finns någon samlad information med alla utsällningar/visningar för alla föreningar.
 
Det hade varit bra om de tog de i oldersordning. för att de växer så olika.
Men jag älskar min fölis trots poängen han är bäst
 
jag visade mitt i augusti och min var då 1½ månad och därmed fölmönstringens minsting=) Jag ställde inte ut för att vinan utan nebart för att se om hästen var korrekt i benställningar och om inte kunna åtgärda det på en gång=) trots att han bara galopperade fick han in ett å annat travsteg å skrittsteg å fick till 8 på galoppen 7 på skritt å trav=)
 

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Habina
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenske stjärnryttaren Henrik von Eckermann har varit världsetta i hoppning 16 månader i rad. Behåller han platsen en månad till slår...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Gunnar
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 038
  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp