Vilken app vid promenad

LadySara

Trådstartare
Skulle idag kolla vilken som var bästa vägen att promenera från mig till mina föräldrar.

Slog in adresserna och på gågubben i googlemapsappen. Å döm om min förvåning då den sa att jag skulle ut å trampa på stora 70 vägar.. så nu till min fråga till allvetandes buke. Hur får jag reda på vilken väg jag ska gå?? Har ni nån bra app kanske?
 
Vilka inställningar har du påå googpe maps? Kan det vara att den är inställd på att undvika alla grusvägar?

Det låter I alla fall konstigt att den annars skulle ta stora vägen.

Eller kanske det helt enkelt var den kortaste vägen bara? Då är det ju inget konstigt
 
Vilka inställningar har du påå googpe maps? Kan det vara att den är inställd på att undvika alla grusvägar?

Det låter I alla fall konstigt att den annars skulle ta stora vägen.

Eller kanske det helt enkelt var den kortaste vägen bara? Då är det ju inget konstigt
Det är stora vägen genom min stadsdel utan vägren.. det är cykelbanor överallt på båda sidorna. Grusvägar finns inte.

Är uppväxt här men tänkte kolla vilken väg som rekommenderas..
 
Fast 70väg utan vägren.. nejtack! :crazy: jag hittar utan karta att gå till mina föräldrar men det är så många alternativ så tänkte att googlemaps skulle underlätta mitt val. Trodde ju att om man valde gågubbe att den skulle välja cykel/gångbanor ja.
 
Fast 70väg utan vägren.. nejtack! :crazy: jag hittar utan karta att gå till mina föräldrar men det är så många alternativ så tänkte att googlemaps skulle underlätta mitt val. Trodde ju att om man valde gågubbe att den skulle välja cykel/gångbanor ja.

Nej, inte om det inte finns 😁
Jag är uppväxt på landet och går mycket ute på landet, finns inga gå och cykelbanor så knallar på vägen, vägren är väl ovanligt på 70 väg?
Finns knappt på 80 vägarna här 😅
 
Det är ju skillnad på 70-väg och 70-väg också. Om den är så hårt trafikerad att bilarna ständigt har möte och inte kan flytta sig ordentligt för fotgängare är det inget kul. Där jag bor är det så glestrafikerat att jag och andra kör över på vänstersidan vägen om det kommer någon gående på höger sida.
 
Nej, inte om det inte finns 😁
Jag är uppväxt på landet och går mycket ute på landet, finns inga gå och cykelbanor så knallar på vägen, vägren är väl ovanligt på 70 väg?
Finns knappt på 80 vägarna här 😅
Det finns mer gång/cykelbanor än stora vägar just där jag bor. Insåg att maps aldrig väljer nått av dom vilken väg jag än ska gå..

Den vägrar ju använda gång och cykelbanor.. :banghead:
 
Det är ju skillnad på 70-väg och 70-väg också. Om den är så hårt trafikerad att bilarna ständigt har möte och inte kan flytta sig ordentligt för fotgängare är det inget kul. Där jag bor är det så glestrafikerat att jag och andra kör över på vänstersidan vägen om det kommer någon gående på höger sida.
70 vägen är den som alla åker genom för att ta sig hem.. det är bostadsområden med gång/cykelbanor på båda sidorna.
 
Det finns mer gång/cykelbanor än stora vägar just där jag bor. Insåg att maps aldrig väljer nått av dom vilken väg jag än ska gå..

Den vägrar ju använda gång och cykelbanor.. :banghead:

Märkligt, när jag ska gå inne i stan väljer den alltid gång och cykelvägar 😊
Men som sagt, kolla satellit så ser du bättre 😁
 
Testade där jag bor i ett litet samhälle. Den valde gator och genomfartsled istället för cykelvägar. Såg att de inte ens fanns med på Googles karta :confused:
 
Var tvungen att testa själv hemifrån killen till mataffärn. Den hittade inte gångbanan en bit och ville att man skulle ut och gå på 100-vägen en bit. Då finns en gång och cykelbana så man kan undvika den helt.

Kollade även med cykel och då ville den att man skulle cykla hela 100-vägen. Nej tack. 🙄😅

Får känslan att google maps inte är helt inriktat än för gång och cykeltrafik, då jag inte ser några inställningar som passar för gångtrafik osv.
 
Skulle idag kolla vilken som var bästa vägen att promenera från mig till mina föräldrar.

Slog in adresserna och på gågubben i googlemapsappen. Å döm om min förvåning då den sa att jag skulle ut å trampa på stora 70 vägar.. så nu till min fråga till allvetandes buke. Hur får jag reda på vilken väg jag ska gå?? Har ni nån bra app kanske?
Problemet med appar för annat än bilar är att inte alla gång- och cykelvägar finns enkelt åtkomliga, på samma sätt som bilvägar. Ett alternativ som kan fungera, lite beroende på var du är, är någon app som baseras på OpenStreetMap, den kan vara bättre på gång- och cykelbanor, om det finns någon som lagt in dessa.
 
Var tvungen att testa själv hemifrån killen till mataffärn. Den hittade inte gångbanan en bit och ville att man skulle ut och gå på 100-vägen en bit. Då finns en gång och cykelbana så man kan undvika den helt.

Kollade även med cykel och då ville den att man skulle cykla hela 100-vägen. Nej tack. 🙄😅

Får känslan att google maps inte är helt inriktat än för gång och cykeltrafik, då jag inte ser några inställningar som passar för gångtrafik osv.
Jag blev rätt paff när den inte hittade nån väg med gång eller cykelbana :meh:
 
Här kanske finns utrymme för en ny kartapp? Pengar att tjäna för någon programmerare. Men det ore märkligt om det inte redan finns någon sådan app
 
CityMapper forsoker optimera for olika sorters resande - inklusive kollektivtrafik, hyrcyklar, egen cykel och gangvag - tyvarr finns de i nulaget bara i ett antal globala stader, men haller med om att detta behovs det mer av!
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 882
Senast: golit
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp