Vilken av dessa raser är enklast att ha med i inackorderingsstall?

heddabo

Trådstartare
- Labrador
- Jack Russell
- Golden Retriever
- Bulldog
- King Cavalier Charles
- Cocker spaniel
 
Personligen skulle jag inte räkna med att kunna ha med en hund i ett inackorderingsstall alls. Det är därför inget jag skulle utgå ifrån vid rasval utan vad hundens liv ska bestå i i övrigt.
Precis. Vet att det i många stall är totalt förbjudet med lösa hundar.

Dessutom så tor jag det handlar väldigt myckt om lydnad. En ouppfostrad hund är en ouppfostrad hund oavsett ras. Och tvärtom med en lydig och väldresserad.
 
Det bästa är nog att köpa en vuxen hund som man vet trivs som stallhund/bara vara stallhund.
Raserna i din lista har rätt olika behov och sätt att vara på :)
 
Alltså det beror ju helt på vad hunden ska göra. Om du tänker att den ska följa med på ridturer eller bara ”vara med” i stallet. Och vad den får för annan aktivering.
Ridturer när jag rider ut annars kunna vara själv i sadelkammaren, box eller bil. I övrigt hänga med mig på jobbet (kontor) men mycket promenader och löpturer :)
 
Personligen skulle jag inte räkna med att kunna ha med en hund i ett inackorderingsstall alls. Det är därför inget jag skulle utgå ifrån vid rasval utan vad hundens liv ska bestå i i övrigt.
Många som har i vårt stall :) Kopplade eller lösa om snälla
 
Ridturer när jag rider ut annars kunna vara själv i sadelkammaren, box eller bil. I övrigt hänga med mig på jobbet (kontor) men mycket promenader och löpturer :)

Det finns inga garantier för att en hund kommer klara av att vara lös och följa med på ridturer men det är ju betydligt mycket enklare med en hund med liten jaktlust. Förslagsvis en aktiv sällskapsras eftersom du inte nämner någon direkt mental aktivering. Har du kollat på raserna i grupp 9? Annars är ju ett alternativ en vuxen omplacering, då vet du ju vad du får. :)
 
Bulldog kan du stryka. Har varken fysik för ridturer eller päls för box/bil vintertid ens med täcke.

Sen beror det på hur frisk ras du önskar. Vissa av raserna på listan dras med en hel del sjukdomar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 741
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 999
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp