Vilken av sadlarna ligger bäst?

Sparvoga

Trådstartare
Har nu lånat två sadlar, Prestige Michel Rober och Prestige Michel Robert Evolution

Nr 1: Michel Robert 17/34 med ullstoppade bossor'
Nr 2: Michel Robert Evolution 17/32 med latexpaneler.

Känslan när jag lade på nr 2 var att den lade sig tillrätta med engång, nr 1 fick jag flytta några gånger för att få den i rätt läge.
Tankar från er

Michel Robert Michel Robert Evoulutin.png
 
Har du bilder snett framifrån och bakifrån?

Spontant tycker jag nr 2 men det är väldigt svårt att säga utan fler bilder och dessutom är det tyvärr så att bara för att det för ögat ser ut att ligga bra på stallgången så betyder det inte att det gör det i ridningen också... Dessutom om du kollar på vart sadelgjordsläget är har du sadlat olika långt fram.
 
Har du bilder snett framifrån och bakifrån?

Spontant tycker jag nr 2 men det är väldigt svårt att säga utan fler bilder och dessutom är det tyvärr så att bara för att det för ögat ser ut att ligga bra på stallgången så betyder det inte att det gör det i ridningen också... Dessutom om du kollar på vart sadelgjordsläget är har du sadlat olika långt fram.
Tack för inputs. Jag ser ju också nu att jag sadlat olika, skulle nog också vara enklare att se utan schabrak. Den svarta har jag prov ridit och även longerat med den på. Den släpper inte bak, ligger stilla i sidled, plats för manke. Den bruna har jag tyvärr inte hunnit rida i än. Har kontakt dem jag lånat sadlarna av för att få hjälp av sadelutprovare :)
 
Väljer ullstoppat alla dar i veckan. Den tar ju lite tid att forma sig men sedan är den mer som gjord för ryggen den ligger på. Och går att justera stoppning allteftersom :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 290
Senast: Oknytt
·
Utrustning Någon som har lust att slå ett getöga på följande bilder och skriva vad ni ser? :) Prestige modena, 34. Dominus. Ordo...
Svar
19
· Visningar
3 530
Senast: Buck
·
Avel Film med årets hästar: 1. Skorphults L'Aquinto e. L'Aveu-Quintero 2. Iwan e. Untouched - Onze Fons Z 3. Arizona (SWB) e. Chacco Blue...
2
Svar
20
· Visningar
3 189
Senast: sona
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 035
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp