Vilken bank har du?

Wysiwyg

Trådstartare
Jag vill byta bank och funderar lite på vilken jag ska välja. I nuläget har jag två banker men det är bara för att jag får den ena gratis då jag är student (ICA-banken). Vill byta min andra bank till någon svensk, schysst bank men vet inte vilken.

Vilken bank har du och varför? Hur tycker du det fungerar? Har du den av gammal ohejdad vana eller har du gjort ett aktivt val?
 
Jag har Handelsbanken som huvudbank och har varit trogen kund i närmare 20 år. Är dock kund även hos SEB och Sparbanken Skåne.
Som liten hade vi i familjen Föreningssparbanken (tror jag att de hette då?) men efter att det lokala kontoret betett sig illa och oförskämt så flyttade vi allting till Handelsbanken.

Jag är väldigt nöjd: bra internetbank, ordentliga lokalkontor i samtliga kommuner jag bott i, hjälpsamma vid frågor och himla bra service när jag i våras skulle fixa företagskonto till idrottsföreningen på mitt jobb.
 
Jag har haft Swedbank och SEB tidigare, nu har jag Danske bank.
Bytte på rekommendation av en kompis och är så himla nöjd.
Internetbanken är otroligt smidig, väldigt trevlig personal på kontoren och denne snabba med nya grejer.
 
Länsförsäkringar! Ger en del av vinsten tillbaka till sina kunder, själv får jag 900:- i år :)

Bra internetbank, bra att det har koppling till Agria då jag har en drös djurförsäkringar. Har även huslån där.
 
Jag och sambon har också Länsföräkringar, även huslånet är hos dom. Båda två har bytt från Swedbank och är väldigt nöjda! Supersmidig internetbank och trevligt folk på kontoren (varit både i örebro o karlskoga)!
 
Jag hade Föreningsbanken som ung. Men efter att de slagit ihop sig med Sparbankerna och blev Föreningssparbanken blev jag både illa bemött och fick dålig service.

Bytte så småningom till Länsförsäkringar bank. De är trevliga att ha att göra med och gav utan att blinka lån när Swedbank inte ens ville diskutera eftersom jag hade för låg inkomst för att de skull räkna på det!