Vilken barnvagn söker jag?

Guldaskig

Trådstartare
Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl, och ändå ganska smidig trots sin storlek.

Nu börjar vi fundera på att skaffa någon typ att sittvagn eller sulky att ha när vi går till stan eller ska iväg någonstans och behöver ha plats för mer än bara en barnvagn i bagaget. Den får gärna ha vändbar sits, lång suflett och inte vara alltför ranglig. Har tittat på North 13.5 duovagn maxi jogger men vet inte om den kanske också blir ganska stor vid ihopfällning. Nordic moon city smart är också en vagn vi kikat på men skulle väl egentligen helst vilja ha lite mer rejäla hjul än just sulkyhjul.

Har ni några tips?
 
Vi har en Cybex Balios M som vi är jättenöjda med, vändbar ergonomisk sits, bra suflett och riktiga hjul. Stor och rymlig varukorg också.
 
Jag såg en cresent när jag var på kreta, som såg ut som en lite rejälare sulky. Nu är vi ännu nöjda med vår vagn men skulle ja köpa ny skulle jag i alla fall kolla på cresent, vet dock inte alls vad modellen heter :)
 
Easywalker Mosey+ passar in på allt förutom att sufletten inte är lång. Jag har löst det med att köpa en lös ”solkeps” som fästs med barnvagnsringar. Den äldre modellen som heter bara Mosey har bättre sufflett.
 
Kul men så många olika förslag, tack!

@lilleknodd2 Bugaboo Bee har vi fått möjlighet att köpa begagnat av en släkting, den ser dock ut att ha små sulkyhjul (äldre modell?) så vi tvekar lite. Annars går den att vända sittdelen på och sufletten ser helt okej ut.

@hvala , @Positron och @lil-sis Mosey ska jag kika närmare på, den såg bra ut!

@hjärter_dam Den ser också trevlig ut. Hur är den ihopfälld?
 
Kul men så många olika förslag, tack!

@lilleknodd2 Bugaboo Bee har vi fått möjlighet att köpa begagnat av en släkting, den ser dock ut att ha små sulkyhjul (äldre modell?) så vi tvekar lite. Annars går den att vända sittdelen på och sufletten ser helt okej ut.

@hvala , @Positron och @lil-sis Mosey ska jag kika närmare på, den såg bra ut!

@hjärter_dam Den ser också trevlig ut. Hur är den ihopfälld?
Jag har den som bara heter Mosey och jag har sett att man kan fynda dem på blocket sedan Mosey+ kom:up:
 
Kul men så många olika förslag, tack!

@lilleknodd2 Bugaboo Bee har vi fått möjlighet att köpa begagnat av en släkting, den ser dock ut att ha små sulkyhjul (äldre modell?) så vi tvekar lite. Annars går den att vända sittdelen på och sufletten ser helt okej ut.

@hvala , @Positron och @lil-sis Mosey ska jag kika närmare på, den såg bra ut!

@hjärter_dam Den ser också trevlig ut. Hur är den ihopfälld?
Framdäcken är rätt små men jag har aldrig upplevt dom sådär rangliga och oframkomliga som andra sulkys. Jag har tom kört våran i snö och på sandstranden i Thailand :up:
 
Joie Litetrax (air) eller mytrax
Tyvärr inte vändbar men annars uppfyller den dina krav.
Rejäl suflett, "riktiga" däck (litetrax finns med eller utan luftdäck, tre eller fyra hjul).
Smidig att fälla ihop, dock inte jätteliten ihopfälld
Stor varukorg som är svar att komma at i liggläget (det enda minuset jag kan komma pa)
 
Joie Litetrax (air) eller mytrax
Tyvärr inte vändbar men annars uppfyller den dina krav.
Rejäl suflett, "riktiga" däck (litetrax finns med eller utan luftdäck, tre eller fyra hjul).
Smidig att fälla ihop, dock inte jätteliten ihopfälld
Stor varukorg som är svar att komma at i liggläget (det enda minuset jag kan komma pa)

Den såg trevlig ut, verkligen! Synd att det inte gick att vända den så barnet sitter mot en. Hon är bara åtta månader så det känns lite tidigt att alltid köra framåtvänt.
 
Den såg trevlig ut, verkligen! Synd att det inte gick att vända den så barnet sitter mot en. Hon är bara åtta månader så det känns lite tidigt att alltid köra framåtvänt.

Min är ju lika gammal som din men köpte den lite pa chansning när det var rea pa förra arets färger, tänkte att vi använder den senare annars. Men hon älskar att aka framat, även i Emmaljungan vill hon numera helst aka framat för att se bättre. Men vi är sällan i miljöer med väldigt mkt folk, och har alltid en bärsele med ocksa iaf hon blir gnällig. Hon är som sin äldsta storasyster, väldigt nyfiken och vill se allt. Med dom tva andra hade framatakande inte fungerat vid den aldern.

(vi har har mytrax som gar att reglera handtaget pa, för mig som är kort är det inte nödvändigt men för pappan)
 
Hur är den att fälla ihop? Blir den stor ihopfälld?
Den är väldigt lätt att både fälla ihop och fälla ut.
Jag tycker den är relativt liten ihopfälld. Får in vagnen plus MASSOR av packning i bilen. Jag kan ha den ståendes i bakluckan på bilen, alltså ej liggandes ihopfälld och då tar den väldigt lite plats.
Har en Kia sportage som är ganska trång i bagageutrymmet pga det sluttande taket.

Jag är otroligt nöjd med vagnen och skulle utan tvekan skaffa den igen om det behövdes i framtiden och vi hade sålt våran.
 
Easywalker Mosey+ 😍 Vi köpte den som extravagn/stadsvagn som komplement till vår Silver Cross (som är lik Emmaljunga, rejäl och rätt stor). Moseyn bor i bilen just nu, den är så liten och smidig att den får plats där vad jag än behöver packa med i övrigt, väldigt lätt att fälla ihop och ändå mycket mer stabil än vad jag upplever att många sulkys är. Nackdelen är att sufletten är lite kort på Mosey+, den är längre på Mosey men då finns det andra fördelar med Mosey+ istället. Går att köpa solkeps till så funkar det rätt bra. Min son är 1 år gammal och jag har inte heller velat ha honom framåtvänd än, så det är ytterligare ett plus med vagnen, att den är vändbar. Det bästa är hur oerhört smidig den är i butiker och sånt, man bara styr och svänger med en hand och kommer förbi överallt. Så det är mitt tips :up:
 
Min är ju lika gammal som din men köpte den lite pa chansning när det var rea pa förra arets färger, tänkte att vi använder den senare annars. Men hon älskar att aka framat, även i Emmaljungan vill hon numera helst aka framat för att se bättre. Men vi är sällan i miljöer med väldigt mkt folk, och har alltid en bärsele med ocksa iaf hon blir gnällig. Hon är som sin äldsta storasyster, väldigt nyfiken och vill se allt. Med dom tva andra hade framatakande inte fungerat vid den aldern.

(vi har har mytrax som gar att reglera handtaget pa, för mig som är kort är det inte nödvändigt men för pappan)

Tror egentligen att vår dotter skulle älska att åka framlänges också eftersom hon aaaalltid sitter framåtlutad och glor när vi går :laugh:
 

Liknande trådar

M
Övr. Barn Vår son är snart två och vi vill ha tag i en smidig sittvagn/sulky till honom. Vi har en Emmaljunga Cerox nu som vi ska sälja eftersom...
Svar
11
· Visningar
2 006
Senast: ulda
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 304
Senast: Zoya
·
L
  • Låst
Övr. Barn Vi har bestämt att vi ska köpa en begagnad vagn till pyret som kommer i februari. Men frågan är bara VILKEN vagn man ska ha. !! Vi är...
Svar
17
· Visningar
5 121
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp