Vilken barnvagn söker jag?

Vi har en baby jogger city premier som bilvagn. Den är okej men inte så mycket mer än så. Den blir väldigt liten att fälla ihop och är ok att köra men inte alls lika skön som Emmaljungan som vi har som vardagsvagn. Den är tung att vippa upp på trottoar och vi har bytt sufflet till en breezy suflett från Bugaboo för att få en längre. Vi är dock så nöjda att jag inte kommit mig för att sälja/byta den mot något annat.
 
Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl, och ändå ganska smidig trots sin storlek.

Nu börjar vi fundera på att skaffa någon typ att sittvagn eller sulky att ha när vi går till stan eller ska iväg någonstans och behöver ha plats för mer än bara en barnvagn i bagaget. Den får gärna ha vändbar sits, lång suflett och inte vara alltför ranglig. Har tittat på North 13.5 duovagn maxi jogger men vet inte om den kanske också blir ganska stor vid ihopfällning. Nordic moon city smart är också en vagn vi kikat på men skulle väl egentligen helst vilja ha lite mer rejäla hjul än just sulkyhjul.

Har ni några tips?
Vi har faktiskt en Nordic moon city smart :)
Vi är väldigt nöjda med den! Jag ville egentligen också ha en vändbar men lilleman tycker om att åka framåt och verkar trivas mycket bra han med. Litet minus på ej reglerbart handtag men funkar även för mig som är väldigt kort ;)
Hjulen funkar toppen på plan mark, helst asfalt och känns inte så kul på typ grusväg eller så tyvärr men okej om man inte ska gå så långt.
Den är jättebra när vi lämnar och hämtar på dagis och tex ska åka hem till någon på besök, tar jättelite plats jämför med vår tidigare Emmaljunga. Och den är så lätt!
Selen är lite ”enkel” tycker jag men funkar, han sitter även stadigt utan.

Ja, undrar du något mer så bara att fråga :)
 
Kul men så många olika förslag, tack!

@lilleknodd2 Bugaboo Bee har vi fått möjlighet att köpa begagnat av en släkting, den ser dock ut att ha små sulkyhjul (äldre modell?) så vi tvekar lite. Annars går den att vända sittdelen på och sufletten ser helt okej ut.

@hvala , @Positron och @lil-sis Mosey ska jag kika närmare på, den såg bra ut!

@hjärter_dam Den ser också trevlig ut. Hur är den ihopfälld?
Vi hade Britax in Motion som rese- och ha i bilenvagn. Jättebra och väldigt smidig att fälla i hop och tog minimal plats. Dock framåtvänd och med rätt normal sufflett.
Vi har oxå haft Emmaljunga Scooter med svängbara framhjul. Helt fantastisk vagn men inte riktigt lika pytteliten i bilen. Vi hade en från år 2016 och från och med då gjordes en del förbättringar såsom t ex riktigt lång sufflett. Värt att ha i bakhuvudet att de sedan tidigare år har betydligt sämre sufflett.
 

Liknande trådar

M
Övr. Barn Vår son är snart två och vi vill ha tag i en smidig sittvagn/sulky till honom. Vi har en Emmaljunga Cerox nu som vi ska sälja eftersom...
Svar
11
· Visningar
2 006
Senast: ulda
·
N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 304
Senast: Zoya
·
L
  • Låst
Övr. Barn Vi har bestämt att vi ska köpa en begagnad vagn till pyret som kommer i februari. Men frågan är bara VILKEN vagn man ska ha. !! Vi är...
Svar
17
· Visningar
5 121
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp