Bukefalos 28 år!

Vilken blogg?

-Remont-

Trådstartare
Alltså vilken sida att bygga och administrera en blogg på borde jag välja?
Just nu har jag hemsidan på one.com så jag har även bloggen är, men det är lite begränsningar där som stör mig. T.ex. att banner storleken är begränsad och att jag inte kan lägga in bilder precis som jag vill.
Jag kan inte heller redigera utseendet i detalj själv utan är begränsad till mallarna de har. Det sistnämna kan jag leva med, även om det är irriterande eftersom jag kan html och css.

Jag hade alltså velat kunna:
* Ha så stor banner jag vill
* Lägga in bilder både i grupp och enskilt, med eller utan tillhörande text
* Lägga in filmer (även länka från youtube)
* Ställa in så att kommentarer måste godkännas av mig (hittar inte det på den bloggen jag har nu)
* Samt gärna kunna gå in och designa utseendet starkt själv...gärna kunna lägga in ett menyfält som hör ihop med hemsidan. Så att bloggen ser ut precis som hemsidan gör (mer eller mindre).


Några förslag?
 
Sv: Vilken blogg?

Ladda ner wordpress och installera det på ditt webbhotell så har du alla möjligheter att få din blogg precis som du vill ha den.
 
Sv: Vilken blogg?

Jaså går det att göra så?! Tack för det tipset..det lär nog visa sig vara precis det jag letade efter.
 
Sv: Vilken blogg?

Jaså går det att göra så?! Tack för det tipset..det lär nog visa sig vara precis det jag letade efter.

Ja. Jag begriper inte varför One envisas med eget bloggverktyg när det inte alls behövs och dessutom är skräp.

Använder själv WP på One och allt annat än ett eget WP - blogg.se, Blogger, etc. etc. inkl. de bloggar man kan ha hos Wordpress - är skräp i jämförelse.
 
Sv: Vilken blogg?

Ja one.com's bloggverktyg är verkligen kasst. Har stört mig länge på det, men inte fått tummen ur att byta.
Ska absolut testa som du säger!
 
Sv: Vilken blogg?

Jag behöver ange databas och databasanvändare, men det finns en del uppgif.ter att välja på hos webbhotellet och jag känner mig osäker på vad som är vad. Du råkar inte ha några exempel på hur de uppgifterna kan se ut så jag har något att gå efter?
 
Sv: Vilken blogg?

Host: localhost eller dindoman.se.mysql
Databas: dindoman_se
Databasanvändare: dindoman_se
Lösenordet är det som anges till MySQL (som inte brukar vara samma som till det övriga webbutrymmet).
 
Sv: Vilken blogg?

Då kommer nästa fråga. Nu är den installerad på hemsidan och fungerar, men hur ändrar jag utseendet så den matchar hemsidan.
Hittar bara färdiga mallar...alltid lika intressant med nya program. ;)
 
Sv: Vilken blogg?

Då kommer nästa fråga. Nu är den installerad på hemsidan och fungerar, men hur ändrar jag utseendet så den matchar hemsidan.
Hittar bara färdiga mallar...alltid lika intressant med nya program. ;)

vore jag dig så skulle jag använda WP som din nya hemsida
Du gör sidor för allt du vill ha & kan göra fotoalbum mm

Om du vill ha en sk "statisk" 1a sida så ska du göra en sida som heter ex just blogg & under inställningar (tror under läsa) så väljer du vilken som ska vara startsida & vilken som ska innehålla blogginläggen

Sen bygger du vidare som du vill, finns massor med gratisteman att välja på & vissa har temaredigerare så man kan ställa in en massa olika saker utifrån den. Kan vara lite kinkigt att vara & peta i phpkoden om man inte är van men man lär sig fort så var inte rädd att prova =)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 438
Senast: Jamtland
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 835
Senast: Fetaost
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 117
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp