Vilken bok är det jag söker?

Evenstar

Trådstartare
Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för barn/ungdomar. Genre deckare/thriller/mysterium/spänning eller liknande. Minns ej så mycket handling, men en av karaktärerna hette Jinx. Jinx var egentligen huvudkaraktärens kompis lillebror, någon form av romans uppstod. Omslaget kan ha gått i gult (men det är inte säkert). Någon som kan lösa detta mysterium? 😅 Jag har gått länge och funderat över vad boken kan ha hetat. Minns vare sig titel eller författare. Och det var inte jag själv som prenumererade på bokklubben, utan lånade boken av någon kompis. Minns att jag tyckte mycket om den.

Buke brukar ju vara bra på att läsa mysterier, kanske finns någon här som känner igen denna knapphändiga beskrivning? Som kanske prenumererade på B Wahlströms ungdomsromaner och har en aning. Jag läste den i mitten/slutet av 90-talet, den kan förstås ha varit utgiven lite tidigare än det.
 
Jag vet inte heller men är med i biblioteksdeckarna på facebook. De är suveräna på precis sådant, ifall du inte skulle få napp här.
 
Vet inte heller vilken bok du söker men har för mig att namnet Jinx är med i triologien om Planeten Salt av Roald Dahl.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp