Vilken Bomlössadel ska man välja???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Aultmore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 902
A

Aultmore

Jag blir knäpp snart, var helt inne på att köpa en Torsion Trekking, men sen så såg jag att det fanns många andra bomlösasadel märken....Vilket märke är bäst egentligen, det finns ju några olika utformanden....Detta kan verka lite virrigt men jag är helt borta(förkyld) vet knappt var jag är nånstans.... :rofl:

Sv: Vilken Bomlössadel ska man välja???

Det finns väl inget som är "bäst", sådär, man får själv bilda sig en uppfattning...

Men själv, ska jag beställa en Torsion dressyrmodell ;)
Fattade det beslutet efter att ha läst mkt positivt om Torsion & testat en av deras sadlar... Verkar vara fin kvalité och hästen trivdes med den!

Helst ville jag ha en Flexion SBS, men eftersom den inte finns tillgänglig att köpa från england(?) & säljs till ett överpris här i Sverige, så blev det ingen sådan...

Jag tycker Barefooten är bra...Men allt beror ju på dig och vad för sorts ridning du rider. Jag har funderat på att köpa en startrekk espaniola...Men jag skulle oxå vilja ha en barefoot nevada... :D Finns många olika att välja mellan...gäller bara att provrida många och efter det bestämma sig :D

Jag har en Knights Leather Bareback, som jag är JÄTTENÖYD med!!! :banana:

Jag trodde Knights-sadelen var identisk med Barefoot Cheyenne, men dar tog jag fel! :o Den Barefoot-sadelen jag såg hadde stigbygel-festene NAGLET fast, så det blev en knöl på var sida under sadeln, INTE BRA! :eek: Är tveksam på att pad'en tar bort hela knölen, jag ville heller kjöpt en Knights enn en Barefoot...

Ursjekta svorsk :o :rofl:

Jag tycker Torsion trekking är skönast, för den är så bred, men Gillar inte att den har kåpor. Så Torsion light är skön av den anledningen. Men jag ska inte köpa sadel än på ett tag, så jag får se hur jag gör.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
2 001
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 679
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 330
Senast: cewe
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lysrör i akvarium slocknar
  • Hönstråden II