Bukefalos 28 år!

Vilken bra vård vi faktsikt har!!!!

mian1

Trådstartare
Jag bytte BM för att jag tyckte att den förra var slarvig, inte kollade upp sånt som skulle kollas och om hon var sjuk eller ledig ställdes mina besök in. Nya är suverän!!!!

Maken är med dottern på påsklov i Bosnien. Han ringde hem och berättade att två av hans kompisar förlorat barn och i ena fallet även frun av havandeskapsförgiftning. Hans tjejkompis var nära att dö själv och hennes bebis dog strax innan förlossningen. Killkompisen förlorade sin fru och bebis under förlossningen. I båda fallen något som man faktiskt kunde gjort något åt. Det fanns helt enkelt inga resurser och läkaren hade inte tid att undersöka dem utan de skickades hem sjuka.

Vilken tur vi har här med alla kontroller!!!!!!
 
Sv: Vilken bra vård vi faktsikt har!!!!

tack för att du berättar!

Jag tror att vi måste få se vilka alternativen är för att börja uppskatta den vård vi faktiskt HAR i sverige, även om det inte alltid är 100%-igt...
 
Sv: Vilken bra vård vi faktsikt har!!!!

tack för att du berättar!

Jag tror att vi måste få se vilka alternativen är för att börja uppskatta den vård vi faktiskt HAR i sverige, även om det inte alltid är 100%-igt...

Det har du helt rätt i! Det klagas alldeles för mycket på den vård vi har i Sverige. Visst att det finns puckon inom vården, men det finns det ju överallt. Men många gånger upplever jag att man gnäller och klagar på den läkare som inte ställer den diagnosen man själv tror att man har eller tar de proverna man kräver. Vad jag tycker att man ska komma i håg är att man inom vården har det väldigt stressigt! Mycket "slarv" från vårdpersonal hade kunnat undvikas om det inte varit så stressigt. Det är inte vårdpersonalens fel att det är så här heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp