Vilken färg har din häst mest på sina grejjor...?

CosmicQueen

Trådstartare
Kör vidare lite på den här matchningstråden... :D Jag som älskar att matcha...
men som sagt, vad har din häst mest för färg på sina grejjor...
Mitt vbl har blått :love:
Min fjorda har grått :love:
 
Har ingen färg så till dem. Köper grejer som jag tycker är snygga bara. Sen kan man ju matcha ändå för dagen om man har så många schabrak o lindor som jag har. :o Mina grjere har jag både till Zorro, Mirang o Svampen. Vissa grejer är basgrejer till vardags o vissa används mer till fint som kurs/tävling.

Det som jag alltid har samma färg är ju lädret. Welano har svart läder, Zorro hopp, Zabinha, Mirang+Zorro dressyr 8samma sadel+träns) svart läder. Mirang hopp rödbrunt läder. Svampen har just nu brunt träns o svart syntetsadel men där väntar vi ju på sadel som jag beställt till henne så sen ska det matchas igen minsann! ;)

På schabrak, lindor, täcken mm har jag mkt beige, creme, brunt, grått, mörkblått o ljusblått till alla hästarna just för att jag tycker det är snyggast. :)
 
svart läder O så gråa/vita Elr svarta shabrak O lindor, Mn har vinrött O blått också, mest när jag tränar hemma Elr tävlar terräng.
 
Det är lite olika. Just nu har han flest vita shabrak... Sadel och träns är svarta.

Om man räknar in alla saker (täcken och allt) så tror jag att det mesta är blått. Men han har ingen särskild färg, jag tycker det är kul att variera lite.

M.
 
min ena pålle är på bilden, henne har jag de flesta färger till fast hon är absolut snyggast i nougat och marinblå, den andra pålen är lite ljusare och är snyggast i marinblå, men jag har de fleta färger till båda två låser mej inte vid nån färg.
 
Min skimmel har oftast blått, grönt och creme. Bruna lädergrejor! eller tobacco då... ;)

Creme är faktisk skitsnyggt på skimmlar!!! :love:
 
Försökt hålla mig till blått, men jag har nog nästan lika mycket grönt :D

//Zonya
 
jag har till min skimmel: svart, silver, grått och vitt.
Men nu har jag köpt bruna eskadron skydd så ska hitta ett brunt hoppschabrak också!

Tror det kommer matcha fint. Funderar på att hitta ett sammetspannband i brunt/vitt också men det kan nog bli svårt.....
 
Varmblodet har mest blått och grått.
Halvblodet mest vinrött/rött och svart.
 
Min silverhäst har svart, blått och silver.(eller vitt)
Snyggast..!
 
Min polla har mörkblått/vinrött o grått...lite grönt å vitt...lädret är svart förutom grimman som e brun då...sen tränset är också brunt men det ska jag byta så fort jag har råd :)
 
Min bruna D-ponny har lila grejer i hagen, :cool: (grimma, grimskaft, täcken) och gröna eller blå när jag rider. Mest gröna. :smirk: Hennes sadel, träns och martingal är blodröda, därför fint med grönt. Har biegea lindor, borstar och biegea kantband på svarta stalltäcket! :o :smirk: :D
 
Varmblodet har vinrött, hon är mörkbrun. Och så där snyggt rödbrun på sommaren så hon passar jättebra i vinrött. Har även klarblå grimma, yllelindor och svart täcke med klarblått kantband. Men det beror bara på att täcker följde med i köpet och det är hennes namn broderat på det.

Ponnyn har svart, hon är ju ljusblack (fjordkorsning) så det blir en snygg kontrast med svart. Hon ser ut som fantomen på sommaren med sin svarta flugmask :D

Alla selar, sadlar och de flesta tränser är i svart. Men när jag köper w-sadel så blir det en ljusbrun.
 
Har alla möjliga färger....
men det jag har mest av är blått,grått och svart.
tråkiga färger på typ täcken osv men skiten syns inte lika tydligt :D
 

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 485
Senast: Fiorano
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag tänkte köra ett nytt upplägg i form av en bloggliknade dagbok. :D Jag kan börja med att presentera mig själv. Jag heter...
Svar
9
· Visningar
1 814
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp