Vilken färg på isolerade rör?

kolblakkur

Trådstartare
Har ett gäng isolerade rör i källaren som jag vill måla om. Vad ska man ha för slags färg på dessa?

Har en hink med ”lackfärg, vattenbaserad för snickerier, möbler och lister vid ny- och ommålning inomhus.” Kan det funka?

Lånad bild för förtydligande.
 

Bifogade filer

  • D2B1F522-A576-4CC5-9969-9B0897027E7E.jpeg
    D2B1F522-A576-4CC5-9969-9B0897027E7E.jpeg
    28,7 KB · Visningar: 9
Har ett gäng isolerade rör i källaren som jag vill måla om. Vad ska man ha för slags färg på dessa?

Har en hink med ”lackfärg, vattenbaserad för snickerier, möbler och lister vid ny- och ommålning inomhus.” Kan det funka?

Lånad bild för förtydligande.
Det kan nog fungera men det är en tät färg som stänger inne fukt och vad det kan leda till om man har riktig otur.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 054
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi När man ska binda om räntorna på sitt lån, gör banken en ny värdering av huset då? Motsvarande hus i området har gått ner typ 200k i...
Svar
17
· Visningar
1 600
Senast: Acto
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp