Vilken färg tillsammans med falurött?

Jo men nu handlade det om att hitta ytterdörren. Där vill jag nog ha lampa så jag ser låset och nu när jag nu har kikhål kan se vem som är utanför...
Eftersom Nahar bara skrev "se var dörren är på natten" tolkade jag det som dörrar ute i allmänhet och inte just ytterdörren. Dock är lampan utanför min ytterdörr sådan som man tänder på insidan, så i mitt fall gäller det även ytterdörren - att jag går dit och låser upp i mörker, och det är endast om jag redan varit inne som det är tänt utanför. Eventuella besökare stannar dock normalt sett utanför grinden vid uppfarten.
 
Jo men nu handlade det om att hitta ytterdörren. Där vill jag nog ha lampa så jag ser låset och nu när jag nu har kikhål kan se vem som är utanför...
Stackars dig när det blir strömavbrott, alla andra hittar hem och Krålus går och famlar efter handtaget:sorry::D

Nej, men skämt åsido så är det mer jobbigt att behöva justera synen mellan mörkt och ljust när en springer mellan byggnaderna, skogen etc i mörkret, föredrar definitivt vita knutar/vitt runt dörren för att orientera mig lite.
 
Stackars dig när det blir strömavbrott, alla andra hittar hem och Krålus går och famlar efter handtaget:sorry::D

Nej, men skämt åsido så är det mer jobbigt att behöva justera synen mellan mörkt och ljust när en springer mellan byggnaderna, skogen etc i mörkret, föredrar definitivt vita knutar/vitt runt dörren för att orientera mig lite.
Har ficklampa på nyckelknippan...
 
Vilken färg tycker ni är snyggast på dörrar och fönster i ett klassiskt svenskt falurött hus med vita knutar? Vitt, svart, grönt, gult, blått, etc.? Någon speciell nyans?
Skiljer det sig mellan själva huset och alla garage/stall/ladugårdar/förråd etc.?

Hur blev det med valet av kulör, har du hunnit bestämma dig? Har samma fundering själv. 😊
 
Jag föredrar ju egentligen att hålla mig till 2 färger på husen men om man söker en äldre stil t.ex hade jag nog satt gröna dörrar osv. Åtminstone i mina ögon ser huset äldre ut med sådana färger. Ä

På en ekonomibyggnad hade jag dock siktat på svart eller vitt.

Tänk dock på att om du sätter mörk färg på dörren och hallen saknar rejält med ljusinsläpp kan den upplevas onödigt trång. I sådana fall hade jag haft vit eller möjligen en gul dörr.
 
Hur blev det med valet av kulör, har du hunnit bestämma dig? Har samma fundering själv. 😊
Nja, inte riktigt :p
Men troligtvis blir det vita fönster (smidigast) och svarta dörrar på uthusen (verkar vara ganska vanligt här, och det är den färgen de haft nu). Husets dörr vet jag inte hur jag kommer göra med - den är just nu träfärgad, men kan eventuellt få en lite mer färgglad färg.
 
Jag har fått mina blåa dörrar monterade på mitt nyrenoverade förrådshus 😍 . Huset och uterummet (som skymtar till höger) kommer bli röda i slutet av sommaren.

IMG_1096.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: cewe
·
Fritid Jag har nio meter vitt bomullsrep som jag skulle vilja färga, eftersom det ska användas i stall och mest troligt kommer se fult ut...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Elo
·
Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
2 850
Senast: iNHALE
·
  • Omröstning
Hemmet Jag och sambon köpte en mysig enplansvilla förra året och håller på för fullt med att renovera det invändigt. Huset är byggt på 70-talet...
Svar
7
· Visningar
9 569
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp