Vilken färg?

D

DFZ

Vilken färg och vilket märke tycker ni allra bäst om på ridbyxor? Eller ridkläder överhuvudtaget?

Jag själv älskar Pikeurbyxorna (de knäskodda) och mina favoritfärger är grå och blå.
 
Märket är oviktigt så länge det är bekvämt. Verkar dock som om det blir bättre ju dyrare det är. Har för tillfället ett par CRW Exclusive-byxor (ganska billiga, då de bara kostade drygt 700 kr.) som jag ridit i fyra gånger och redan fått 2,5 skavsår av. :mad:

De byxorna är lila. De jag hade när jag var yngre var vinröda. Marinblått går väl också bra. :)
 
Jag gillar Mountain Horse's ridkläder. Bl a så har jag köpt de senaste tre ridbyxorna där. Jag har även vinterkläder därifrån som är jättebra. Tyvärr ska deras affär i Malmö stänga :( så nu måste jag leta upp återförsäljare.
 
Enig.. Pikeur slår alt. Er også glad i Eurostar, men Pikeur er min favoritt. Uannsett.. Stoffet må være bomull, eller eventuelt cord.

Farge varierer veldig. Er personlig glad i blått og brunt. Har en brun Pikeurbukse i helskinn. Synes de nye marineblå med ruter fra Pikeur er flotte. Eller de som er lysere blå med marine helskinn. Desverre er de alt for dyre, men en kvalitetsbukse er en god invistering når man først skal kjøpe en bukse.. Pikeurbuksa jeg har nå har jeg hatt i ganske mange år allerede! Min forrige Eurostar hadde jeg i 10 år (hadde bomull med helskinn, og grønn)!
 
Jag gillar Källquists Roping helskodda, gärna sandfärgade. Sen Mountain Horse är också hemskt bra. Cavallos och Pikeur är fel i modellen på mig. Jag skulle gärna men har inte hittat några som passar mig bra.
 
Mountain Horse och Eurostar tycker jag är bäst.
Blått, grått, beige och mörkgrå. Även svarta är snyggt, gillar inte gröna... :)
 
Har bara (just nu) EuroStar och Mountain Horse på de ridbyxor jag använder.
De är bruna, blå och cremefärgade/gråaktiga samt de vita då...
Tycker bäst om EuroStar, som jag har haft 4 par av och alla har varit lika bra!
Mina Mountain Horse trivs jag också mycket bra i, så nästa par kanske blir ett par sådana till.

Övriga ridkläder har jag inget generellt märke, utan det är ganska blandat, men Kyra och Jacson har jag saker av.
 
Jaa! Två riktiga skavsår, och ett som skulle ha blivit ett skavsår om jag hade ridit längre. Nu blev det bara en röd öm fläck - ett halvt skavsår. ;) :D
 
jag gillar mountain horse.. tänkte ta å köpa mig ett par röda...
 
Eurostar mörkblåa och mina favoriter Victor Hugo grå de är mina absoluta favoriter men jag har andra som jag tycker om också bla från Hööks.

Häls MIlla :)
 
Mörka färger då syns skiten minst.
men jag har ett par "gula" som jag gillar skarpt.

Bra märken tycker jag är Roping, Equipage och Eurostar
 
Mjuuka helelastiska i bomull gärna i färgerna: RÖD, ROSA, LILA m.m.
Märke: Roping eller Börjes billiga Piaff.
 
Just nu har jag Gråa Cavallo...gillar märket och så men jag ska nog köpa nya snart..kanske helskodda denna gång för lite dyrare penning..så man får mera ridbyxa..hehe
 
Jag gillar Mountain Horse, gärna blå (helst inte mörkblå utan lite mellanblå) och nougat! Köper jag oskodda så vill jag ändå har skurningen i rumpan och gärna olika färger på byxa och skurning!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
669
Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
902
Senast: MiniLi
·
Tjatter Vilken eller vilka färg/er är er favorit? 🙂 Minns inte om ämnet varit uppe förr, har det säkert, men tja, då blir det en gång till iaf...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 581
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp