Vilken färg?

T

Tom Booker

Jag har två stycken hästar som jag skulle vilja göra någonting kul med... Eftersom jag knappt aldrig har suttit i en sadel, och dom där hästarna som dom nu står egentligen bara kostar mig en massa pengar, så tänkte jag att jag kanske skulle kunna göra någonting roligt med dom. Lite på skoj så funderade jag på ifall jag skulle kunna färga åtminstone en av dom rosa, och med lite extensions i man och svans tillsammans med en avbruten bete från en narval, jag har en sån på väggen, smyga ut den i typ Kungsträdgårn och tipsa Expressen. :D

Men det går ju fan inte... Däremot så är jag lite inne på det där med zebror. Jag har sett att en del fjordingar (heter det så?) har sån där stubbig man, precis som zebror alltså. Eftersom mina hästar är nästan svarta så borde det väl gå att bleka vita ränder eller på nåt sätt färga in pälsen så att dom ser ut som två zebror? Jag prövade med sånt som man blonderar vanligt människohår med, men det funkade inget vidare och det var liksom som att måla på silikon eller olja. Då tog jag och tvättade en bit av svansen på den ena med billigt schampo och masserade sedan i treprocentig oxygenol. Den blev alldeles gul... Vad skall jag egentligen använda för att få det vitt?
 
Sv: Vilken färg?

Det jag brukar göra för att pigga upp tillvaron är att jag tar med mig mina pållar till ICA Maxi när det är som mest folk där. Då tar jag in dem i affären och där ger jag dem en dask på baken så de får springa lite bland folk.

Det är liksom två flugor i en smäll, hästarna får motion och jag blir kungligt road!

Dessutom brukar det vara av mediaintresse, så har jag riktig tur så får vi en förstasida i lokaltidningen.














Och ja, jag skojar och fattar att TS är ett troll!
 
Sv: Vilken färg?

:bow:

TS: Skulle du inte kunna testa med målafärg? det fäster ju på de mesta! Eller så kan du ju raka ränder, det brukar ju bli ljusare när man rakar:angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Tofs
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 475
Senast: Milosari
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 080
Senast: Nielaa
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 046
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp